
opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
i o to jest pytanie,różne są opinie często widziałem jak w rusku odpada koło,tzn.ukręca się jak na tym filmie np:https://www.youtube.com/watch?v=AHWr8Nj4hwI także może opony 12,4 to nie za bardzo.No i dlaczego tom oś urywa jak temu zapobiec 
			
			
									
									
						
- 
				arturwietnamczyk
- Posty: 148
- Rejestracja: 19 maja 2021, 20:59
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Mam dwóch znajomych, jeden ma Władka od 5 lat i ma opony 12.4-28, po dwa pierscienie obciążników od c330 na tylnich kołach, ma pół hektara pola jako hobby i co dwa tygodnie wywóz szamba, jak na razie żadne koło nie odpadło, a ciągnika nie żałuje. Drugi znajomy ma t25 od nowości (1983) mówił mi że po pierwszym roku użytkowania zmienił opony na szersze gdyż rozciął jedną opone na żelastwie, obrabiał nim 7 ha, teraz ciagnik stoi, jednakże do tego momentu żadne koło nie odpadło, on raczej szanuje swój ciągnik. Myślę że jeśli ciągnik nie będzie nadto obciążony to mu nic nie grozi.
			
			
									
									
						Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
tylko że duzo zależy od producenta opon bo niektóre 12,4 dużo nie odbiegają od 11,2
			
			
									
									
						- 
				arturwietnamczyk
- Posty: 148
- Rejestracja: 19 maja 2021, 20:59
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Przy obecnej produkcji musze przyznać rację, w zeszłym roku kupiliśmy nowe opony marki aliance, 11.2-28, po z wymiarowaniu mają nie 11,2 a coś koło 10 cali. Cisnienie zalecane wedlug producenta.
			
			
									
									
						Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Szerokość przekroju opony zależy też od szerokości felgi. 
Według danych z katalogu opon jednego z producentów, różnica w szerokości przekroju opony może wynieść nawet ponad 1 cal.
			
			
									
									
						Według danych z katalogu opon jednego z producentów, różnica w szerokości przekroju opony może wynieść nawet ponad 1 cal.
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
a jak wygląda sytuacja opony kabat 12,4 teraz bardzo popularne,jak z ich wymiarem dużo odbiegają 
			
			
									
									
						
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Miałem przypadek ukręcenia koła (na szczęście nie w swoim) w lesie. Bynajmniej nie przy zrywce czy innych "harcach". Przejechaliśmy z pustą przyczepą przez zamarzniętą koleinę i .... pszytk....
Powód wada ukryta materiału lub zmęczenie materiału. Tak jak na filmie.
Ukręcenie w wyniku wariactwa nie ma co rozpatrywać.
Różnica w oponach 11,2 / 12,4 jest tak niewielka że siły które działają na półosie niewiele się różnią.
			
			
									
									
						Powód wada ukryta materiału lub zmęczenie materiału. Tak jak na filmie.
Ukręcenie w wyniku wariactwa nie ma co rozpatrywać.
Różnica w oponach 11,2 / 12,4 jest tak niewielka że siły które działają na półosie niewiele się różnią.
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Przy normalnym użytkowaniu raczej bedzie wszystko w porządku. 
Tu t25 ma ciężko, ale nic się nie urywa.
https://m.youtube.com/watch?v=uCgBIrQScOI
			
			
									
									
						Tu t25 ma ciężko, ale nic się nie urywa.
https://m.youtube.com/watch?v=uCgBIrQScOI
- 
				Artur.jimi
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 maja 2022, 11:54
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Witam wszystkich, mam pytanie. Czy mogę do ruska wrzucić na przód opony od auta r16x195x75? Jak to się będzie zachowywać na samochodowych oponach? Czy ktoś próbował takich zabiegów?
			
			
									
									
						Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Samochodowe opony mam w jednym z ciągników, który stoi parę lat już i czeka na dalszy remont- nic się nie odkształca, wszystko trzyma ładnie - ale podczas jazdy gdzieś na łące, na polu, nie ma tej sterowności ,bo się opony ślizgają. Mimo skrętu na maksa czasem traktor jedzie większym łukiem lub prosto nawet jak w jakiejś koleinie   Ale mam tam lekko łysawy bieżnik typowo szosowy
  Ale mam tam lekko łysawy bieżnik typowo szosowy
			
			
									
									 Ale mam tam lekko łysawy bieżnik typowo szosowy
  Ale mam tam lekko łysawy bieżnik typowo szosowyZetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
						Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Typowa opona samochodowa nie sprawdzi się w polu/łące bo jest zbyt gładka i przez to ciągnik będzie niesterowny.Artur.jimi pisze: ↑30 maja 2022, 20:35 Witam wszystkich, mam pytanie. Czy mogę do ruska wrzucić na przód opony od auta r16x195x75? Jak to się będzie zachowywać na samochodowych oponach? Czy ktoś próbował takich zabiegów?
Ja testuję z przodu terenowe "simexy" (głównie ze względu na cenę). To w porównaniu do klasycznych opon gorzej się oczyszcza, ale trzyma ciągnik bardzo dobrze.
Moja filozofia brzmi: tanio kupić a potem się narobić i nakląć
						Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Możesz wrzucić jakieś foto jak wyglądają na kole i jaki masz wymiar?
			
			
									
									
						Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
195/80/16
Bieżnikowane kupione po 175zł sztuka
			
							
			
									
									Bieżnikowane kupione po 175zł sztuka

Moja filozofia brzmi: tanio kupić a potem się narobić i nakląć
						- 
				Artur.jimi
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 maja 2022, 11:54
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
A jak wygląda sytuacja z skręcaniem? Słyszałem od ludzi ze na takich oponach to trzeba się napocić żeby ukręcić. Prawda?
			
			
									
									
						- 
				Artur.jimi
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 maja 2022, 11:54
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Witam znowu
Mam pytanie, w moim Ivanie tylnie lewe koło zachowuje się jak by byli z ósemkowane, nie podbija do góry tylko lata na boki jak ósemka w rowerze. Co może byc przyczyną, coś słabo dokręcone czy poprostu wina siedzi gdzieś w piaście ? Jeżeli ktoś miał coś takiego to proszę o pomoc. Ogólnie objawia się to bujaniem ciągnika podczas jazdy na asfalcie. Dodam tylko, że jak ciągnik ma obciążenie np. Przyczepa z ziemią wtedy bujanie ustępuje i idzie normalnie. Gdzie szukać przyczyny? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
			
			
									
									
						Mam pytanie, w moim Ivanie tylnie lewe koło zachowuje się jak by byli z ósemkowane, nie podbija do góry tylko lata na boki jak ósemka w rowerze. Co może byc przyczyną, coś słabo dokręcone czy poprostu wina siedzi gdzieś w piaście ? Jeżeli ktoś miał coś takiego to proszę o pomoc. Ogólnie objawia się to bujaniem ciągnika podczas jazdy na asfalcie. Dodam tylko, że jak ciągnik ma obciążenie np. Przyczepa z ziemią wtedy bujanie ustępuje i idzie normalnie. Gdzie szukać przyczyny? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Stań przy tym kole, złap za góre rękoma i poruszaj z siłą jeśli wyczujesz luz i stuki ze zwolnicy to łożyska, może nakrętka od wału koła się rozkręciła, po tym możesz też podnieść na lewarku i gdy koło będzie w górze pokręcić nim z poruszaniem, jeśli będzie sie kręcić zósemkowane to może być skrzywiony wał.
			
			
									
									
						- 
				Artur.jimi
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 maja 2022, 11:54
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Ok, tak zrobię. A czy może to byc też przyczyną opona? Bo z obciążeniem traktora nie buja?
			
			
									
									
						- 
				Artur.jimi
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 maja 2022, 11:54
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Sprawdziłem i koło nie ma żadnego luzu ani nic nie strzela w zwolnicy. Ale zauważyłem jedną sprawę, o której nie pisałem wcześniej. w tym kole co jest bicie ktoś pospawal gwiazdę do felgi. Czy to może mieć wpływ na bicie?
			
			
									
									
						- 
				pawlowski9
- Posty: 57
- Rejestracja: 15 kwie 2022, 22:37
Re: opony do ruska 11,2-28 czy 12,4-28
Jak jest to zrobione po partacku to i owszem może być to przyczy ą
			
			
									
									
						

