Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Cześć,
szukam osoby która miała by chwilę i posiada instrukcje obsługi do c-4011 i mogła by sprawdzić czy znajdują się w niej dane dotyczącej dopuszczalnego DMC przyczepy z hamulcem. Niestety w instrukcjach dostępnych online właśnie strony która mogła by te dane zawierać (a jest to np. w instrukcji do c-360), a nie mam pewności czy te dane są w instrukcji do c-4011. Niestety w dowodzie rejestracyjnym posidam DMC przyczepy z hamulcem 3500 kg więc w zasadzie nawet popularne przyczepy się pod to nie łapią i w razie kontroli policji mogłbym narazić się na problemy. w Instrukcji od c-360 znalazłem wartość 8000 kg, więc spodziewałbym się podobnej w przypadku c-4011.
Czy mógłby ktoś ewentualnie wrzucić zdjęcie ze stroną z takiej instrukcji ? miałbym wtedy potwierdzenie i postarałbym się kupić nawet taką w celu przedłożenia diagnoście.
P.S. Dawno mnie tu nie było, więc cześć :)
			
			
									
									
						szukam osoby która miała by chwilę i posiada instrukcje obsługi do c-4011 i mogła by sprawdzić czy znajdują się w niej dane dotyczącej dopuszczalnego DMC przyczepy z hamulcem. Niestety w instrukcjach dostępnych online właśnie strony która mogła by te dane zawierać (a jest to np. w instrukcji do c-360), a nie mam pewności czy te dane są w instrukcji do c-4011. Niestety w dowodzie rejestracyjnym posidam DMC przyczepy z hamulcem 3500 kg więc w zasadzie nawet popularne przyczepy się pod to nie łapią i w razie kontroli policji mogłbym narazić się na problemy. w Instrukcji od c-360 znalazłem wartość 8000 kg, więc spodziewałbym się podobnej w przypadku c-4011.
Czy mógłby ktoś ewentualnie wrzucić zdjęcie ze stroną z takiej instrukcji ? miałbym wtedy potwierdzenie i postarałbym się kupić nawet taką w celu przedłożenia diagnoście.
P.S. Dawno mnie tu nie było, więc cześć :)
Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Cześć  
 
Sprawdzę, chociaż chyba nie ma tej informacji. Ja jak dobrze pamiętam mam DMC przyczep coś na poziomie 8-10 t ale muszę sprawdzić.
			
			
									
									 
 Sprawdzę, chociaż chyba nie ma tej informacji. Ja jak dobrze pamiętam mam DMC przyczep coś na poziomie 8-10 t ale muszę sprawdzić.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
						Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Mój firmowy C-355 ma puste rubryki O1 i O2 z czego de iure wynika że nie wolno mu ciągnąć żadnej przyczepy.   
 
Wujek ma oryginalą instrukcję do swojego C-4011, poproszę go o pożyczką, może coś jest napisane.
			
			
									
									
						 
 Wujek ma oryginalą instrukcję do swojego C-4011, poproszę go o pożyczką, może coś jest napisane.
Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Przeglądnąłem instrukcję od c-4011 i nie znalazłem takiej informacji.
			
			
									
									
						Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Dzięki za info, udało mi się również znaleźć brakującą stronę ale właśnie też tych danych nie znalazłem, znajdują się tylko w książce od c-360 ale diagnostka może nie chcieć opierać się na tym :/ W takim razie liczę, że albo zanjdzie coś u siebie w katalogach albo może mnie czekać po prostu zdobycie opinii rzeczoznawcy
			
			
									
									
						Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Kumaty diagnosta powinien podciągnąć dane z C-360, ponieważ w zasadzie jest to konstrukcyjnie ten sam ciągnik.
			
			
									
									Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
						Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Dokładnie to samo zasugerowałem, jednak gość po prostu chce mieć jak największe zabezpieczenie/podparcie swojej decyzji skąd te dane wziął, nie ukrywam, że bardziej by mi pasowało też uzyskać okolice tych 10 t DMC przcyzepy, gdyż czasem 6t przyczepy mają DMC około 8100-8200 kg i potem znowu może być problem w razie kontroli o brakujące jakieś kilogramy, a mnie zależy głównie na objętości przyczepy, nie aż tak na samym tonażu, w przypadku większych obciążeń to 385 będzie targać przyczepę więc kwestia tylko i wyłącznie prawna żeby się nikt nie przyczepiał 
Dzięki za info, jak uda mi się ogarnąć temat to postaram się napisać jaki rezultat i jak udało się to osiągnąć
			
			
									
									
						
Dzięki za info, jak uda mi się ogarnąć temat to postaram się napisać jaki rezultat i jak udało się to osiągnąć

Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Mam jeszcze taki katalog danych eksploatacyjnych, może tam coś będzie.
			
			
									
									Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
						Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
@Ursus byłbym wdzięczny jak byś znalazł chwilę i zerknął  
Póki co udało mi się znaleźć to skany w Internecie dowodów od C-360 gdzie jest wpisane DMC 10500 kg, więc spróbuję coś takiego przedstawić diagnoście, jak do tego podejdzie, bo jak wcześniej pisałem, w instrukcji jest te 8000 kg, co może być potem minimalnie za niską wartością
			
			
									
									
						
Póki co udało mi się znaleźć to skany w Internecie dowodów od C-360 gdzie jest wpisane DMC 10500 kg, więc spróbuję coś takiego przedstawić diagnoście, jak do tego podejdzie, bo jak wcześniej pisałem, w instrukcji jest te 8000 kg, co może być potem minimalnie za niską wartością
Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Maksymalna dopuszczalna masa ciągnionych przyczep łącznie z ładunkien - 8000kg.
Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Moc silnika masz 42 kW ?
			
			
									
									
						Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Nie wiem co mam odwiedzić.... Jak na obrazku  
			
			
									
									
						
Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Masa własna 2680kg a maksymalna masa całkowita tylko 2880kg, czyli ładowność wynosi 200kg. Przy takiej ładowności, to nawet z pługiem dwuskibowym nie można jeździć po drogach publicznych
42kW, to jest 57KM . Ten Ursus C-4011 ma turbo?
. Ten Ursus C-4011 ma turbo?
			
			
									
									
						42kW, to jest 57KM
Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Ciężar ciągnika gotowego do pracy, to nie jest maksymalna masa całkowita.
Błędy w dowodach rejestracyjnych się zdarzają i to bardzo często.
			
			
									
									
						Błędy w dowodach rejestracyjnych się zdarzają i to bardzo często.
Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
						Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie w temacie, widać sam w sobie temat jest mocno dysuksyjny jak i u diagnostów wiedza w tym zakresie jest rozmyta. 
Odwiedzieł jendą stację gdzie mieli katalog z ITS z którego pobierają dane do uzupełniania dokumentów. Znajduje się w nim informacja, że ursus c-4011-c355 mają ładowność przcyzepy z hamulcem 2100 kg, C-355M ma 5500 kg, c-360 ma 10500 kg, więc przepisywanie że c-4011 jest jak c-360 nie wchodziło w grę, a i zdziwił się w takim razie dalzcego u mnie jest nawet 3500 kg . Zasugerował, że różnica mogła być z tego, że np. c-4011 nie wychodził w standardzie z instalacją pneumatyczną(nie wiem jak to było), a c-360 tak i z tego powodu mogą być te różnice mas, na informację, że na tabliczach znamionowych też jest 2100 kg wpisane w c-360  - brak konkretnej reakcji. Jedynie zostaje mi spróbować skontakotwać się z jakimś rzeczoznawcą, uzupełnić braki w instalacji pneumatycznej i może wtedy rzeczoznawca będzie w stanie wypisać kwit, że ciągnik jest w stanie ciągnąć 10500 kg jak jest to w przypadku c-360. Oprócz tego oczywiście wskazywano błąd w dowodzie, że jest 1500 kg przyczepa bez hamulca, a powinno być 750 kg i diagnosta nie wie skąd się to wzięło, dopiero musiałem tłumaczyć o pojeździe wolnobieżnym dzienniku ustaw itp. Wychodzi na to, że po prostu brak jakichkolwiek stanowisk w tej kwestii, wiedza jest znikoma i raczej nikt nie przywiązywał do tego uwagi.
. Zasugerował, że różnica mogła być z tego, że np. c-4011 nie wychodził w standardzie z instalacją pneumatyczną(nie wiem jak to było), a c-360 tak i z tego powodu mogą być te różnice mas, na informację, że na tabliczach znamionowych też jest 2100 kg wpisane w c-360  - brak konkretnej reakcji. Jedynie zostaje mi spróbować skontakotwać się z jakimś rzeczoznawcą, uzupełnić braki w instalacji pneumatycznej i może wtedy rzeczoznawca będzie w stanie wypisać kwit, że ciągnik jest w stanie ciągnąć 10500 kg jak jest to w przypadku c-360. Oprócz tego oczywiście wskazywano błąd w dowodzie, że jest 1500 kg przyczepa bez hamulca, a powinno być 750 kg i diagnosta nie wie skąd się to wzięło, dopiero musiałem tłumaczyć o pojeździe wolnobieżnym dzienniku ustaw itp. Wychodzi na to, że po prostu brak jakichkolwiek stanowisk w tej kwestii, wiedza jest znikoma i raczej nikt nie przywiązywał do tego uwagi.
			
			
									
									
						Odwiedzieł jendą stację gdzie mieli katalog z ITS z którego pobierają dane do uzupełniania dokumentów. Znajduje się w nim informacja, że ursus c-4011-c355 mają ładowność przcyzepy z hamulcem 2100 kg, C-355M ma 5500 kg, c-360 ma 10500 kg, więc przepisywanie że c-4011 jest jak c-360 nie wchodziło w grę, a i zdziwił się w takim razie dalzcego u mnie jest nawet 3500 kg
 . Zasugerował, że różnica mogła być z tego, że np. c-4011 nie wychodził w standardzie z instalacją pneumatyczną(nie wiem jak to było), a c-360 tak i z tego powodu mogą być te różnice mas, na informację, że na tabliczach znamionowych też jest 2100 kg wpisane w c-360  - brak konkretnej reakcji. Jedynie zostaje mi spróbować skontakotwać się z jakimś rzeczoznawcą, uzupełnić braki w instalacji pneumatycznej i może wtedy rzeczoznawca będzie w stanie wypisać kwit, że ciągnik jest w stanie ciągnąć 10500 kg jak jest to w przypadku c-360. Oprócz tego oczywiście wskazywano błąd w dowodzie, że jest 1500 kg przyczepa bez hamulca, a powinno być 750 kg i diagnosta nie wie skąd się to wzięło, dopiero musiałem tłumaczyć o pojeździe wolnobieżnym dzienniku ustaw itp. Wychodzi na to, że po prostu brak jakichkolwiek stanowisk w tej kwestii, wiedza jest znikoma i raczej nikt nie przywiązywał do tego uwagi.
. Zasugerował, że różnica mogła być z tego, że np. c-4011 nie wychodził w standardzie z instalacją pneumatyczną(nie wiem jak to było), a c-360 tak i z tego powodu mogą być te różnice mas, na informację, że na tabliczach znamionowych też jest 2100 kg wpisane w c-360  - brak konkretnej reakcji. Jedynie zostaje mi spróbować skontakotwać się z jakimś rzeczoznawcą, uzupełnić braki w instalacji pneumatycznej i może wtedy rzeczoznawca będzie w stanie wypisać kwit, że ciągnik jest w stanie ciągnąć 10500 kg jak jest to w przypadku c-360. Oprócz tego oczywiście wskazywano błąd w dowodzie, że jest 1500 kg przyczepa bez hamulca, a powinno być 750 kg i diagnosta nie wie skąd się to wzięło, dopiero musiałem tłumaczyć o pojeździe wolnobieżnym dzienniku ustaw itp. Wychodzi na to, że po prostu brak jakichkolwiek stanowisk w tej kwestii, wiedza jest znikoma i raczej nikt nie przywiązywał do tego uwagi.Re: Instrukcja obsługi c-4011 - DMC przyczepy
Z tego co pamiętam ciągnik może ciągnąć przyczepę niehamowaną o masie DMC 1500 kg wg przepisów.
Jeśli diagnosta uznaje "Największy uciąg na haku" z tabliczki za dopuszczalne DMC ciągniętych przyczep to poważnie powinien się zastanowić co robi na tym stanowisku Bez komentarza.
  Bez komentarza.
Myślę, że powinieneś pojechać na inną stację diagnostyczną. Nie mniej jednak - instalację pneumatyczną powinieneś mieć w pełni sprawną i kompletną. C-4011 zawsze wychodziły w komplecie z instalacją pneumatyczną, tak jak i C-355, C-360. Pomijam wersje eksportowe.
			
			
									
									Jeśli diagnosta uznaje "Największy uciąg na haku" z tabliczki za dopuszczalne DMC ciągniętych przyczep to poważnie powinien się zastanowić co robi na tym stanowisku
 Bez komentarza.
  Bez komentarza.Myślę, że powinieneś pojechać na inną stację diagnostyczną. Nie mniej jednak - instalację pneumatyczną powinieneś mieć w pełni sprawną i kompletną. C-4011 zawsze wychodziły w komplecie z instalacją pneumatyczną, tak jak i C-355, C-360. Pomijam wersje eksportowe.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
						

 
 




