Ursus C330 vs C330M vs C335
Ursus C330 vs C330M vs C335
Witam. Ostatnimi czasy zastanawiałem się, który z tych modeli jest lepszy ! A, że nie mam żadnego z nich więc moje zdanie nie polega na "chwalę swoje". Przecież traktory te różnią się drobnymi szczegółami. Ale słyszałem, że w emce psuje się skrzynia, jest słabsza, nie radzi sobie dobrze na 5 tak jak np. 30-stka. Jeżeli ktoś ma doczynienia z tymi modelami to proszę o jakąś opinie ; p Mało słyszałem o awaryjności C330 a więc moim zdaniem najlepsza jest pierwsza 30-stka tylko szkoda, że już jest taka stara ; /
			
			
									
									
						RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
częstsza awaryjność Emek wywodzi się z tego, że posiada ona ok 8% szybsze przełożenia niż zwykła 30 co za tym idzie na każdym biegu masz wyższy zakres prędkości a co to oznacza to powinieneś się domyślić*yes* C-335 posiada wydajniejszą pompę hydrauliczną niż C-330 dzięki czemu posiada większy udźwig podnośnika(750kg) oraz siłową regulację podnośnika, jeśli chodzi o awarie to powinny być tak samo niezawodne jak i C-330:)
			
			
									
									
						RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
O wlasnie a o co chdzi z ta silowa regulacja podnośnika?
			
			
									
									
						RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
Skrzynia biegów w "M"-ce, ma nieco inną konstrukcję. Z tego wynika jej awaryjność, a nie z szybszego przełożenia, które z resztą uzyskane zostało przede wszystkim w nowego typu zwolnicach.
A w nowego typu skrzyniach, awaryjna jest, już osławiona luzująca się nakrętka wałka pośredniego. W tych skrzyniach, w przedniej części przy przegrodzie, inaczej ułożone są koła zębate. Zabezpieczenie nakrętki po pewnym czasie zaczyna słabnąć i powoduje to luzowanie się nakrętki. Choć dużo zależy też od konkretnego egzemplarza ciągnika.
A 335 to tzw. wersja eksportowa. Ma inny podnośnik. W zasadzie większość konstrukcji za skrzynią jest już inna. Nowa pokrywa mostu z podnośnikiem, inaczej mocowane cięgna podnośnika itp.
C330 M jest fajnym ciągnikiem. *rofl*
			
			
									
									
						A w nowego typu skrzyniach, awaryjna jest, już osławiona luzująca się nakrętka wałka pośredniego. W tych skrzyniach, w przedniej części przy przegrodzie, inaczej ułożone są koła zębate. Zabezpieczenie nakrętki po pewnym czasie zaczyna słabnąć i powoduje to luzowanie się nakrętki. Choć dużo zależy też od konkretnego egzemplarza ciągnika.
A 335 to tzw. wersja eksportowa. Ma inny podnośnik. W zasadzie większość konstrukcji za skrzynią jest już inna. Nowa pokrywa mostu z podnośnikiem, inaczej mocowane cięgna podnośnika itp.
C330 M jest fajnym ciągnikiem. *rofl*
RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
Dziadek mi zawsze powtarzał że i tak żadna 30estka do pięt capkowi c 328 nie dorównuje *yes* ale emka jak i 335 to bardzo udane konstrukcje*annoy*
			
			
									
									
						RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
Panowie mam 328 i to wiekowego bardzo, mam pytanie czy obudowe mostu z C 335 mozna zalozyc do C 328? czy bedzie pasowac do skrzyni biegow, podnosnika?  czy da sie to zalozyc?
			
			
									
									
						RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
jest możliwość założenia tylnego mostu od ursus c335 do c328 :)z tym że musiał byś wymienić również podnośnik i założyć ten od c335 ponieważ obudowa tylnego mostu jest dłuższa niewiele ale jednak  tylny most do pochw oraz do skrzyni będzie bez najmniejszego problemu pasował
 tylny most do pochw oraz do skrzyni będzie bez najmniejszego problemu pasował 
			
			
									
									
						 tylny most do pochw oraz do skrzyni będzie bez najmniejszego problemu pasował
 tylny most do pochw oraz do skrzyni będzie bez najmniejszego problemu pasował 
RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
A odświeżmy sobie temacik 
Jak jest z częściami do C-335/ C-335M?
Chodzi głównie o skrzynię, most, podnośnik, zaczepy bo silnik i przednia oś to chyba się nie różnią od C-330/C-330M?
			
			
									
									
						
Jak jest z częściami do C-335/ C-335M?
Chodzi głównie o skrzynię, most, podnośnik, zaczepy bo silnik i przednia oś to chyba się nie różnią od C-330/C-330M?
RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
Nie widzialem C-335M-czy taki twor istnial?
Dosc duzo C-335 widuje sie w Holandii i w Danii, pomimo ciezszych warunkow klimatycznych widac ze uzyte materialy byly lepsze (eksport), moze blachy maski i blotnikow byly wytrawiane przed lakierowaniem, bo farba sie lepiej trzyma. We wiosce w ktorej mieszkalem byl rolnik , ktory majac duze znajomosci zalatwil sobie w ramach tzw.PRZYDZIALU taki ciagnik-powodem byl odrzut z eksportu bo mial wyciek oleju.Traktorek ten przez bardzo dlugi czas byl intensywnie uzytkowany i trzeba przyznac ze byl bardzo solidnie wykonany.Zastanawielem sie dlaczego tej hydrauliki nie zastosowano do wszystkich C-330 produkowanych, bo jednak opinie z uzytkowania wskazywaly na wyzszosc tej z C-335.
			
			
									
									
						Dosc duzo C-335 widuje sie w Holandii i w Danii, pomimo ciezszych warunkow klimatycznych widac ze uzyte materialy byly lepsze (eksport), moze blachy maski i blotnikow byly wytrawiane przed lakierowaniem, bo farba sie lepiej trzyma. We wiosce w ktorej mieszkalem byl rolnik , ktory majac duze znajomosci zalatwil sobie w ramach tzw.PRZYDZIALU taki ciagnik-powodem byl odrzut z eksportu bo mial wyciek oleju.Traktorek ten przez bardzo dlugi czas byl intensywnie uzytkowany i trzeba przyznac ze byl bardzo solidnie wykonany.Zastanawielem sie dlaczego tej hydrauliki nie zastosowano do wszystkich C-330 produkowanych, bo jednak opinie z uzytkowania wskazywaly na wyzszosc tej z C-335.
RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
Da rade kupić czy to nowe czy używane. Jak czegoś nie ma to ściagną na zamówienie.
			
			
									
									
						RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
każdą część można teraz dostać do c335 tylko w tym wszystkim jest jeden problem są one droższe od tych do c330 ... a jeśli chodzi o moje odczucia podczas użytkowania tych ciągników to powiem tak można kupić naprawdę dobry i nie wyjeżdżony tego typu ciągnik w oryginale z małym przebiegiem bo są one głównie teraz sprowadzane z zagranicy a tam użytkowane w winnicach (pisze tutaj głównie o ciągnikach przywiezionych  ze Słowenii) tylko przy kupnie naprawdę trzeba bardzo uważać i sprawdzać przy nich podnośniki są one zazwyczaj w znacznym stopniu zużyte bardzo często w ogóle nie działają (te ciągniki głównie są używane do opryskiwaczy) naprawa podnośnika w c335 jest dość droga i kłopotliwa
 a jeśli chodzi o moje odczucia podczas użytkowania tych ciągników to powiem tak można kupić naprawdę dobry i nie wyjeżdżony tego typu ciągnik w oryginale z małym przebiegiem bo są one głównie teraz sprowadzane z zagranicy a tam użytkowane w winnicach (pisze tutaj głównie o ciągnikach przywiezionych  ze Słowenii) tylko przy kupnie naprawdę trzeba bardzo uważać i sprawdzać przy nich podnośniki są one zazwyczaj w znacznym stopniu zużyte bardzo często w ogóle nie działają (te ciągniki głównie są używane do opryskiwaczy) naprawa podnośnika w c335 jest dość droga i kłopotliwa 
			
			
									
									
						 a jeśli chodzi o moje odczucia podczas użytkowania tych ciągników to powiem tak można kupić naprawdę dobry i nie wyjeżdżony tego typu ciągnik w oryginale z małym przebiegiem bo są one głównie teraz sprowadzane z zagranicy a tam użytkowane w winnicach (pisze tutaj głównie o ciągnikach przywiezionych  ze Słowenii) tylko przy kupnie naprawdę trzeba bardzo uważać i sprawdzać przy nich podnośniki są one zazwyczaj w znacznym stopniu zużyte bardzo często w ogóle nie działają (te ciągniki głównie są używane do opryskiwaczy) naprawa podnośnika w c335 jest dość droga i kłopotliwa
 a jeśli chodzi o moje odczucia podczas użytkowania tych ciągników to powiem tak można kupić naprawdę dobry i nie wyjeżdżony tego typu ciągnik w oryginale z małym przebiegiem bo są one głównie teraz sprowadzane z zagranicy a tam użytkowane w winnicach (pisze tutaj głównie o ciągnikach przywiezionych  ze Słowenii) tylko przy kupnie naprawdę trzeba bardzo uważać i sprawdzać przy nich podnośniki są one zazwyczaj w znacznym stopniu zużyte bardzo często w ogóle nie działają (te ciągniki głównie są używane do opryskiwaczy) naprawa podnośnika w c335 jest dość droga i kłopotliwa 
RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
W jakim sensie kłopotliwa?
A co do tych części... Czy można je dostać u nas tam gdzie części do zwykłej C-330 czy trzeba ściągać z zza granicy?
			
			
									
									
						A co do tych części... Czy można je dostać u nas tam gdzie części do zwykłej C-330 czy trzeba ściągać z zza granicy?
RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
u nas tz w moich okolicach jest bardzo dużo tych ursusów c335 i coraz więcej osób chce przerobić właśnie te podnośniki i założyć zwykłe od c330 (oprócz podnośnika trzeba wymienić obudowę mostu i korpus pośredni  podnośniki są zazwyczaj bardzo zużyte a części o ile są dostępne to bardzo drogie a i o fachowca od tych podnośników też ciężko
  podnośniki są zazwyczaj bardzo zużyte a części o ile są dostępne to bardzo drogie a i o fachowca od tych podnośników też ciężko  miałem kilkanaście tego typu ciągników i wiem co mówie
 miałem kilkanaście tego typu ciągników i wiem co mówie  
 
 
 
tak części są nowe dostępne bez problemu a i używane u mnie też są dostępne
 a i używane u mnie też są dostępne 
			
			
									
									
						 podnośniki są zazwyczaj bardzo zużyte a części o ile są dostępne to bardzo drogie a i o fachowca od tych podnośników też ciężko
  podnośniki są zazwyczaj bardzo zużyte a części o ile są dostępne to bardzo drogie a i o fachowca od tych podnośników też ciężko  miałem kilkanaście tego typu ciągników i wiem co mówie
 miałem kilkanaście tego typu ciągników i wiem co mówie  
 tak części są nowe dostępne bez problemu
 a i używane u mnie też są dostępne
 a i używane u mnie też są dostępne 
RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
Ja miałem uszkodzony rozdzielacz, ale po wymianie uszczelnień działa ok, nowy cos koło 800zł.
Na tłoku wymieniamy uszczelniacze oraz na ramionach i powinno być wporządku. Wadą jest to że ciężki jest ten podnosnik i samemu przy nim raczej nic nie zdziałamy. W czasie użytkowania czasami coś piszczy i ma tendencje do zmiany położenia gdy dźwignia położenia jest luźna(podnośnik podnosi się do góry co jakiś czas o 2-3 cm)
Zaletą jest regulacja siłowa i pozycyjna.
Pozycyjna-wysokość podnośnika zależna od położenia dźwigni regulacji (nie trzeba stosować kółek regulujących położenie narzędzi)
Siłowa-podnośnik reaguje na opór narzedzia i w czasie przejazdów np przez bruzde przednimi kołami opuszcza narzedzie a przy wyjeździe podnosi nieznacznie także nie musimy interweniować za często dźwignią podnośnika.
Jak komuś to nie potrzebne to raczej wystarczy tradycyjny podnośnik jak w c-330.
Wydaje mi się że do przerobienia nie trzeba zmieniać mostu tylko zaadoptować odpowiednio rozdzielacz z c-330 co oczywiście wiąże się z otwarciem do wnętrza podnosnika i przerobieniem przewodów oraz zdemontowaniem tego i owego.
			
			
									
									
						Na tłoku wymieniamy uszczelniacze oraz na ramionach i powinno być wporządku. Wadą jest to że ciężki jest ten podnosnik i samemu przy nim raczej nic nie zdziałamy. W czasie użytkowania czasami coś piszczy i ma tendencje do zmiany położenia gdy dźwignia położenia jest luźna(podnośnik podnosi się do góry co jakiś czas o 2-3 cm)
Zaletą jest regulacja siłowa i pozycyjna.
Pozycyjna-wysokość podnośnika zależna od położenia dźwigni regulacji (nie trzeba stosować kółek regulujących położenie narzędzi)
Siłowa-podnośnik reaguje na opór narzedzia i w czasie przejazdów np przez bruzde przednimi kołami opuszcza narzedzie a przy wyjeździe podnosi nieznacznie także nie musimy interweniować za często dźwignią podnośnika.
Jak komuś to nie potrzebne to raczej wystarczy tradycyjny podnośnik jak w c-330.
Wydaje mi się że do przerobienia nie trzeba zmieniać mostu tylko zaadoptować odpowiednio rozdzielacz z c-330 co oczywiście wiąże się z otwarciem do wnętrza podnosnika i przerobieniem przewodów oraz zdemontowaniem tego i owego.
- DamianZ350
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 sie 2014, 13:14
RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
Ursus C335M był chyba produkowany równolegle z C330M.
Mój wujek ma C335M z ostatnich lat produkcji (posiada hamulec postojowy). Jest w czerwonym fabrycznym lakierze i posiada naklejki z takim napisem. Tylne lampy są prostokątne (jak w nowszych C355, C360 i w ciężkiej serii). Posiada kabinę "Chojnów" z blaszaną ścianką z tyłu i okienkiem po środku. Podnośnik "agrocontrol", ale nie wiem czy posiada 2 pary szybkozłączy.
Mam pytanie czy były one oferowane też w kraju, bo podobno to wersje eksportowe? Postaram się też dowiedzieć coś od wujka. Posiada on go od nowości.
			
			
									
									
						Mój wujek ma C335M z ostatnich lat produkcji (posiada hamulec postojowy). Jest w czerwonym fabrycznym lakierze i posiada naklejki z takim napisem. Tylne lampy są prostokątne (jak w nowszych C355, C360 i w ciężkiej serii). Posiada kabinę "Chojnów" z blaszaną ścianką z tyłu i okienkiem po środku. Podnośnik "agrocontrol", ale nie wiem czy posiada 2 pary szybkozłączy.
Mam pytanie czy były one oferowane też w kraju, bo podobno to wersje eksportowe? Postaram się też dowiedzieć coś od wujka. Posiada on go od nowości.

RE: Ursus C330 vs C330M vs C335
U nas ktoś gdzieś kiedyś gadał że zostały cofnięte z eksportu przez Jugosławie  w zamian my cofnęli opryskiwacze i tak wróciły ciągniki pociągiem tylko były trochę uboższe o to co po drodze udało się odkręcić, potem to chyba uzupełnili lub zbywali tak ja  stały bo popyt był.
			
			
									
									
						Re: Ursus C330 vs C330M vs C335
Jaki biegun idzie na masę w C 335 i czy są gdzieś jakieś oznaczenia ?
			
			
									
									
						

