Usawianie zbieżnosci kol w c-328
Usawianie zbieżnosci kol w c-328
Witam
chcialem zapytac jaka powinna byc tolerancja przy ustawianiu kól ??? czy powinny byc rozwiedzione czy schodzić sie do srodka ?? 
RE: Usawianie zbieżnosci kol w c-328
Na pewno do środka, dlatego nazywa się zbieżność, na zewnątrz to chyba -rozbieżność? Coś pamiętam kąt zbieżności 6 stopni, ale nie mogę potwierdzić na 100%. Może ktoś z książki poda?
RE: Usawianie zbieżnosci kol w c-328
W różnych pojazdach jest różny kąt.
Np. w vw starego typu koła są ustawione równolegle. Trzeba sprawdzić w danych technicznych danego pojazdu.
Swoją drogą sam jestem ciekawy jak to wygląda w Zetorze 25. Mam wrażenie że u mnie są za zbieżne. Przy zakręcaniu zdzierają trawę lub zostawiają ślad gumy jeśli jest to na asfalcie lub chodniku.
Np. w vw starego typu koła są ustawione równolegle. Trzeba sprawdzić w danych technicznych danego pojazdu.
Swoją drogą sam jestem ciekawy jak to wygląda w Zetorze 25. Mam wrażenie że u mnie są za zbieżne. Przy zakręcaniu zdzierają trawę lub zostawiają ślad gumy jeśli jest to na asfalcie lub chodniku.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
RE: Usawianie zbieżnosci kol w c-328
Doczytałem dane dla C-330. Zbieżność powinna wynosić od 2 do 10 mm, czyli różnica odległości między przednią częścią kół a tylną.
RE: Usawianie zbieżnosci kol w c-328
czyli tak trzeba skrecic drazkami aby kola z przodu zjechaly sie do srodka od 2 do 10 mm ??? 
RE: Usawianie zbieżnosci kol w c-328
Zmierz odległość między przednimi felgami w ich tylnej części a następnie ( na tej samej wysokości) w przedniej części. Powinno być od 2 do 10 mm mniej, cytując powyższy wpis.
Pozdrawiam Tomasz
Pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
RE: Usawianie zbieżnosci kol w c-328
Ok ,dzieki Wam za info
pozdrawiam
RE: Usawianie zbieżnosci kol w c-328
Ustawianie zbieżności wygląda tak:
stawiamy ciągnik na płaskiej, gładkiej i równej powierzchni z kołami na wprost, na wysokości czopów na oponach przednich (od wewnątrz) robimy znaki, np markerem białym, kredą, itp. Mierzymy, a następnie przetaczamy ciągnik do tyłu tak aby koła wykonały pół obrotu - mamy znaki z tyłu. Mierzymy znów wymiar między białymi znakami, wymiar z tyłu ma być większy od 2 do 10 mm od wymiaru przedniego.
Ważne:
1. ciśnienie w kołach ma być prawidłowe i jednakowe,
2 Ma być zachowany luz przekładni kierowniczej
3. Jeśli nie mamy takiej płaskiej powierzchni unosimy przód ciągnika, ale zawczasu luzując nakrętki na drążkach.
stawiamy ciągnik na płaskiej, gładkiej i równej powierzchni z kołami na wprost, na wysokości czopów na oponach przednich (od wewnątrz) robimy znaki, np markerem białym, kredą, itp. Mierzymy, a następnie przetaczamy ciągnik do tyłu tak aby koła wykonały pół obrotu - mamy znaki z tyłu. Mierzymy znów wymiar między białymi znakami, wymiar z tyłu ma być większy od 2 do 10 mm od wymiaru przedniego.
Ważne:
1. ciśnienie w kołach ma być prawidłowe i jednakowe,
2 Ma być zachowany luz przekładni kierowniczej
3. Jeśli nie mamy takiej płaskiej powierzchni unosimy przód ciągnika, ale zawczasu luzując nakrętki na drążkach.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: Usawianie zbieżnosci kol w c-328
Ja dodam tylko, że w ciągnikach z 2-drążkowym układem kierowniczym ramiona wychodzące z kolumny kierowniczej powinny być ustawione w jednej linii względem siebie i najlepiej zablokowane. W C 328 można je łatwo zablokować wkręcając śruby, którymi się redukuje luz w przekładni kierowniczej. Dlaczego o tym piszę, a no dlatego, bo jeśli się tego nie zrobi przed ustawianiem zbieżności, to pomimo, że zbieżność zostanie prawidłowo ustawiona, to przy skręcaniu może być tak, że jedno koło będzie "darło" ziemię, bo nie będzie zachowany kąt 90' pomiędzy kołem, a promieniem skrętu.
Po prostu drążki kierownicze w C 328 powinny być tej samej długości po ustawieniu zbieżności - jeśli tak nie jest, to ustawienie zbieżności jest złe, albo przednia oś jest skrzywiona.
Po prostu drążki kierownicze w C 328 powinny być tej samej długości po ustawieniu zbieżności - jeśli tak nie jest, to ustawienie zbieżności jest złe, albo przednia oś jest skrzywiona.
Facebook. old URSUS tractor
RE: Usawianie zbieżnosci kol w c-328
Nie jestem orłem (mogę stosować nieprofesjonalne nazewnictwo) ale.... oprócz zbieżności kół należy zwrócić uwagę na wygląd przedniego zawieszenia. Powinno wyglądać jak litera "M". W moim traktorku, kiedy go kupiłem, miałem literę "W" i w skręcie o mało opony z przednich kół mi nie spadały. Po rozkręceniu i złożeniu tak jak być powinno, nie mam już tego problemu.