W wyżej zamieszczonym artykule intryguje mnie pewien ciekawy aspekt. W artykule wspomniano o Ursusie c-356, Którzy rzekomo miał być opracowany w latach 58-60. Oznacza to że maska i błotniki zostały zaprojektowane jeszcze przed rozpoczęciem produkcji Zetora 3011. Zmieniło by to w duży sposób spojrzenie na Ursusa.
Jednak śmiem twierdzić, że podane daty są błędne.
Dodatkowo chcę stwierdzić, że raczej c-356 był opracowywany równolegle lub w bliskim czasie z Ursusem U-710, ponieważ dostrzegłem podobieństwo w budowie. Kabina, układ oświetlenia a dokładnie kierunkowskazy pod przednimi światłami oraz kierunkowskazy na błotnikach podobne jak w U-510 oraz przód maski upodobniony do serii "U" może już być wystarczającym pretekstem. Ale nie dosyć tego.*eek*
Komin oraz jego położenie mogą sugerować, że w tym prototypie zamontowano nowo opracowany silnik jaki zastosowano także w Ursusie U-610 lub U-710.*sarcasm* Nie jest to zdjęcie odwrócone, ponieważ napisy na masce są poprawne, a pod kominem znajduje się rozrusznik, a taki układ był stosowany właśnie w takim silniku.
http://www.ursus.agroport.pl/foto/dodatkowe/u_510_6.jpg
Dorzucam jeszcze przednie felgi.:p
Dla porównania dodaję fotki


"I co, zatkało kakao!" F.K.*shop*



 Widać tutaj połączenie Polskiego "serca" z Czechosłowackim "tyłkiem", aczkolwiek kiedyś na pewnym forum zastanawiali się czy to nie silnik ze stajni Perkinsa
 Widać tutaj połączenie Polskiego "serca" z Czechosłowackim "tyłkiem", aczkolwiek kiedyś na pewnym forum zastanawiali się czy to nie silnik ze stajni Perkinsa  Myślę, że jeśli był tam silnik z serii U, to zapewne 60-cio konny z U-610.
 Myślę, że jeśli był tam silnik z serii U, to zapewne 60-cio konny z U-610.




