czyszczenie tulej silnika
- 
				eresik1996p
 - Posty: 70
 - Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
 
czyszczenie tulej silnika
mam pytanie , posiadam nowe tuleje do nośnika narzędzi RS-09, jedna mi zardzewniała, i nie wiem czym ją wyczyścić, papierem ściernym boje się aby jej nie poprzecierać, czy ma ktoś jakiś pomysł?
			
			
									
									
						RE: czyszczenie tulej silnika
z kad masz nowe tuleje? jak ma wzery to kiszka ale jak tylko powierzchownu nalot to posmaruj olejem i czysc
			
			
									
									
						- 
				eresik1996p
 - Posty: 70
 - Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
 
RE: czyszczenie tulej silnika
tuleje przeleżały X lat i są zardzewniałe ale wżerów nie maja.
			
			
									
									
						RE: czyszczenie tulej silnika
ja o takie zeczy dbam mam 3 wały korbowe i wszystkie zasmarowane smarem tuleje pompy olejowe wszystko zasmarowane coby nie rdzewiało
			
			
									
									
						- 
				eresik1996p
 - Posty: 70
 - Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
 
RE: czyszczenie tulej silnika
ja też swoje co znalazłem to zasmarowałem, no ale dziadek nie był do tego taki prędki  
a ja teraz muszę kombinować.
			
			
									
									
						a ja teraz muszę kombinować.
RE: czyszczenie tulej silnika
Tak jak już napisał GMalec skorodowana tuleja to kicha.
Czyszczenie papierem ściernym nie jest wskazane, nie zachowa się geometrii cylindra a jeszcze jest coś takiego jak selekcja.
Wskazane by było wyczyszczenie tulei na honownicy i wtedy szlifierz będzie wiedział o ile setek powiększył średnicę, będzie to mniejszym złem jak szlifowanie domowym sposobem
A najlepszym wyjściem jest przeszlifowanie na wymiar naprawczy
Po wyczyszczeniu korozji sposobem domowym mimo że to będzie w miarę gładko to powierzchnia nie jest dokładna co przekłada się na przyspieszone zużycie kompletu cylinder tłok pierścienie.
			
			
									
									
						Czyszczenie papierem ściernym nie jest wskazane, nie zachowa się geometrii cylindra a jeszcze jest coś takiego jak selekcja.
Wskazane by było wyczyszczenie tulei na honownicy i wtedy szlifierz będzie wiedział o ile setek powiększył średnicę, będzie to mniejszym złem jak szlifowanie domowym sposobem
A najlepszym wyjściem jest przeszlifowanie na wymiar naprawczy
Po wyczyszczeniu korozji sposobem domowym mimo że to będzie w miarę gładko to powierzchnia nie jest dokładna co przekłada się na przyspieszone zużycie kompletu cylinder tłok pierścienie.