pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
Witam
poszukuje źrodła gdzie mógłbym zakupić śruby calowe , zgodnie z przewidywaniami LANZ ma niestety takie gwinty , a bydgoskie ceny śrub calowych zabijają
Gdyby ktos z grona znał hurtownie w PL gdzie da sie takie sruby kupic w rozsądnych cenach - jestem gotów przygotować zamówienie na wszystkie które potrzebuję za 1 razem o ile znajdę gwintowniki i narzynki żeby gwinty poprawić , stąd pytanie 2 :
gdzie mógłbym zakupić gwintowniki i narzynki calowe za rozsądne $$ ?
już myślałem o sprowadzeniu z Anglii , skoro tam tylu "naszych" wyjechało , ale to chyba ostateczność
- chyba ze będzie się opłacało
może ktoś z grona ma rozeznanie w temacie - chętnie skorzystam z doświadczeń
			
			
									
									
						poszukuje źrodła gdzie mógłbym zakupić śruby calowe , zgodnie z przewidywaniami LANZ ma niestety takie gwinty , a bydgoskie ceny śrub calowych zabijają
Gdyby ktos z grona znał hurtownie w PL gdzie da sie takie sruby kupic w rozsądnych cenach - jestem gotów przygotować zamówienie na wszystkie które potrzebuję za 1 razem o ile znajdę gwintowniki i narzynki żeby gwinty poprawić , stąd pytanie 2 :
gdzie mógłbym zakupić gwintowniki i narzynki calowe za rozsądne $$ ?
już myślałem o sprowadzeniu z Anglii , skoro tam tylu "naszych" wyjechało , ale to chyba ostateczność
- chyba ze będzie się opłacało
może ktoś z grona ma rozeznanie w temacie - chętnie skorzystam z doświadczeń
- 
				piorun1234
- Posty: 398
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
Proszę popytać w śrubres - Rzeszów znajdzie pan w internecie . Co do gwintowników i narzynek calowych to jakiejś rok temu widziałem w sklepie przyzakładowym WSK Rzeszów za niewielkie pieniądze można było kupić ,ale teraz nie wiem czy jeszcze mają.
			
			
									
									
						RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
Niestety śruby calowe są bardzo drogie, bo są liczone na sztuki a nie na kg. A także wg. mnie musisz dowiedzieć się lub potwierdzić czy gwint calowy jest anglielski czy amerykański, bo się różnią niestety, a także ceną. Ja kupowałem osobiście w fabory, choć dali mi rabat 20 czy 30% to i tak za kilka śrubek zapłaciłem słono.
			
			
									
									
						RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
właściwie nie wiem , ale znając moje szczęście - tam będzie ten droższy gwint *bye*
za śrubę 12 o dł 5 cm zaśpiewali 22 czy 26 zł *eek* - a do samej podstawy wspornika belki zawieszenia wchodzi z 8 szt .
+ podłoga , płuca, grodziówka ,kapa ,zaczep tył , ....
			
			
									
									
						za śrubę 12 o dł 5 cm zaśpiewali 22 czy 26 zł *eek* - a do samej podstawy wspornika belki zawieszenia wchodzi z 8 szt .
+ podłoga , płuca, grodziówka ,kapa ,zaczep tył , ....
- 
				mazaq_2005
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 kwie 2007, 8:35
RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
a jakie gwintowniki i narzynki interesowałby Cię??
jakie rozmiary??
			
			
									
									
						jakie rozmiary??
RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
wszystkie bombajowe , ale jeszcze nie zmierzyłem średnice 10  , 12 , 16 , 30 ,skoki gwintu musze pomierzyć gdy przywiozę do domu te graty - czyli za ok 2 tyg.
w tej chwili skrzynia korbowa jest uzupełniana - wspawywany ubytek , a skrzynia biegów jeszcze nie przywieziona - kombinuje skąd wziąć przyczepkę na którą wejdzie 1,5 tony a nie potrzeba kat E (pomijając fakt że będę ciągnął to autem z automatem )
			
			
									
									
						w tej chwili skrzynia korbowa jest uzupełniana - wspawywany ubytek , a skrzynia biegów jeszcze nie przywieziona - kombinuje skąd wziąć przyczepkę na którą wejdzie 1,5 tony a nie potrzeba kat E (pomijając fakt że będę ciągnął to autem z automatem )
RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
Grzebyk do pomiaru gwintów calowych mogę Ci sprezentować, poniewiera się od lat i na nic mi on.
Gwintowników poszukam jakieś chyba mam.
Śruby calowe wujek kupował do Fergusona w Kielcach - TrakRol chwilowo mieszczą się na Zagnańskiej 10.
Cale na pewno będą angielskie nie amerykańskie, różnica jest w czwartym miejscu po przecinku. Amerykańskie cale są oczywiście większe. *flower*
PS. Grzebyk i Gwintownik 5/8 znalazłem reszta odfrunęła .... Jak chcesz w/w to daj znać.
			
			
									
									
						Gwintowników poszukam jakieś chyba mam.
Śruby calowe wujek kupował do Fergusona w Kielcach - TrakRol chwilowo mieszczą się na Zagnańskiej 10.
Cale na pewno będą angielskie nie amerykańskie, różnica jest w czwartym miejscu po przecinku. Amerykańskie cale są oczywiście większe. *flower*
PS. Grzebyk i Gwintownik 5/8 znalazłem reszta odfrunęła .... Jak chcesz w/w to daj znać.
RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
Dzięki Bolszewik ,chetnie , pojecie odfruniecia  jest mi również znane , niestety , miałem i ja grzebyk do calowych , nawet chyba nie używany , ale i on gdzieś lata po kraju  , a zanim zawita  w domu - moge być już na emeryturze *rofl*
			
			
									
									
						RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
Poszukaj czegoś takiego po wypożyczalniach:drandrzej napisał:
(...) a skrzynia biegów jeszcze nie przywieziona - kombinuje skąd wziąć przyczepkę na którą wejdzie 1,5 tony a nie potrzeba kat E (pomijając fakt że będę ciągnął to autem z automatem )
http://allegro.pl/przyczepa-lekka-dmc-7 ... 81258.html
Tylko żeby miała osie 2x750kg. Może 1,5tony wytrzyma

Albo skombinuj jakiegoś dostawczaka na bliźniakach z dmc 3,5tony

Jeździłem takim Sprinterem i bez żadnych przeróbek 2,5tony ładunku wytrzymywał. Oczywiście nigdy nie wyjeżdżałem nim na drogi publiczne :p
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
						RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
Żeby wypożyczyć większą przyczepkę musisz mieć ,,wbity" do dowodu odpowiedni hak.U mnie inaczej nie chcieli wypożyczyć.Ja zwykłym transitem przywoziłem tokarkę w 2 częściach ale jednym kursem.Pewnie z 1,5 tony bo mocno siadł.Czasami wożę nim dużo więcej.Tak że wystarczy Ci takie coś.Drzwi mają 1,5 m. szerokości i wysokości to powinno wystarczyć.Ładowność transita w dowodzie 1,1t
			
			
									
									
						RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
mam moją "żukowską" na kołach od żuka właśnie , nawet oryginalne opony 
próba w sobotę
			
			
									
									
						próba w sobotę
RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
Miałem na myśli przyczepkę o dmc 750 kg a technicznej ładowności na poziomie 1200-1300kg i taką powinni wypożyczyć nawet jak masz na haku tylko 750
Andrzej Napisz jak wypadła próba, sam jestem ciekaw. Jak na żuka naładowałem 1300 kg to opony z tyłu mocno siadły pomimo że wcześniej 4atm napompowałem
			
			
									
									Andrzej Napisz jak wypadła próba, sam jestem ciekaw. Jak na żuka naładowałem 1300 kg to opony z tyłu mocno siadły pomimo że wcześniej 4atm napompowałem

Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
						RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
ja na transportera t4 doka co ma lądownosci na pace 900kg mialem 1600kg zlomu  ale to bylo tylko raz
 ale to bylo tylko raz 
			
			
									
									
						 ale to bylo tylko raz
 ale to bylo tylko raz 
RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
właśnie wróciłem , próba udana
ok 270 km wyszło w 2 strony
opony napompowane do 4,5 atm , ciężar wyważony
prędkość - max 80 licznikowe na idealnym asfalcie , od 40 na podlejszych nawierzchniach
przyczepka przed wyprawą dostała odbojniki - 6 cm grabowej deski + 3 cm guma na każdej stronie osi , skrzynia po załadowaniu oparła się na tym i tak dotarłem
teraz trzeba zdjąć z przyczepki u kolegi , do garażu i próba odnalezienia oryginalnego lakieru - taka bombajowa archeologia :pto co widac z tyłu to już kolejna warstwa farby , nie oryginał
fotki bezpośrednio po załadowaniu


jak dojdzie grzebyk calowy od Bolszewika (jeszcze raz Wielkie Dzięki !) to zacznę robić listę śrub
			
			
									
									
						ok 270 km wyszło w 2 strony
opony napompowane do 4,5 atm , ciężar wyważony
prędkość - max 80 licznikowe na idealnym asfalcie , od 40 na podlejszych nawierzchniach
przyczepka przed wyprawą dostała odbojniki - 6 cm grabowej deski + 3 cm guma na każdej stronie osi , skrzynia po załadowaniu oparła się na tym i tak dotarłem
teraz trzeba zdjąć z przyczepki u kolegi , do garażu i próba odnalezienia oryginalnego lakieru - taka bombajowa archeologia :pto co widac z tyłu to już kolejna warstwa farby , nie oryginał
fotki bezpośrednio po załadowaniu


jak dojdzie grzebyk calowy od Bolszewika (jeszcze raz Wielkie Dzięki !) to zacznę robić listę śrub
RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
prosze woddali taki pokaźny transit a ty przyczepke goniłeś 
			
			
									
									
						
RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
śruby calowe można dorobić na tokarce kupując dłuższe zwykłe i je uciąć i nacinać calowy gwint    gwint calowy liczy się w gwintach na cal
			
			
									
									
						RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
Niepozorna przyczepka a jednak dała radę 
Resory są oryginalne od żuka czy jakiś wynalazek?
			
			
									
									
Resory są oryginalne od żuka czy jakiś wynalazek?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
						RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
takie w niej były , nawet 2 czy 3-cie  pióro pęknięte
skrzynia już zdjęta , watek remont LANZa zacznę w innym dziale
kolor znaleziony , wszystkie wazne części mają numery i znaczek HL , więc temat idzie do przodu , mam nadzieję w tym tygodniu mieć już skrzynie wyczyszczoną do gładkiego metalu
*******
Jelonek , nasz rację , kłopot w tym ze nie mam tokarki , najlbliższa mi tokarka nie ma gwintów calowych
jakoś w mojej okolicy ciężko z tym tematem , no i kwestia że tego jest wbrew pozorom dość - jak wszystkie śruby zliczę dużo
			
			
									
									
						skrzynia już zdjęta , watek remont LANZa zacznę w innym dziale
kolor znaleziony , wszystkie wazne części mają numery i znaczek HL , więc temat idzie do przodu , mam nadzieję w tym tygodniu mieć już skrzynie wyczyszczoną do gładkiego metalu
*******
Jelonek , nasz rację , kłopot w tym ze nie mam tokarki , najlbliższa mi tokarka nie ma gwintów calowych
jakoś w mojej okolicy ciężko z tym tematem , no i kwestia że tego jest wbrew pozorom dość - jak wszystkie śruby zliczę dużo
RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
spróbuj na skupach złomu nieraz widziałem stare silniki od ciężarówek i w nich często są calowe śruby
			
			
									
									
						RE: pomysłu na sruby , gwintowniki i narzynki CALOWE
Witam
W okolicach Warszawy jest taka firma ze śrubami Asmet www.asmet.com.pl Mają tam wszystkie możliwe śruby i nakrętki w różnymi gwintami... Ceny mają w porządku. Kupowałem tam różne "wynalazki" do różnych urządzeń w cenach 10 razy niższych niż w "specjalistycznych" sklepach.
			
			
									
									
						W okolicach Warszawy jest taka firma ze śrubami Asmet www.asmet.com.pl Mają tam wszystkie możliwe śruby i nakrętki w różnymi gwintami... Ceny mają w porządku. Kupowałem tam różne "wynalazki" do różnych urządzeń w cenach 10 razy niższych niż w "specjalistycznych" sklepach.



