 Chodzi mi o to, że jak wyjdzie dobre ciśnienie i dobrze będą rozpylać czy i tak nie warto ich rozebrać i zobaczyć/wyczyścić.
  Chodzi mi o to, że jak wyjdzie dobre ciśnienie i dobrze będą rozpylać czy i tak nie warto ich rozebrać i zobaczyć/wyczyścić.Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Kolega mnie nie zrozumiał. Jak wyjdą do regulacji ciśnienie czy źle będą rozpylać to wiadomo, że rozbiorę  Chodzi mi o to, że jak wyjdzie dobre ciśnienie i dobrze będą rozpylać czy i tak nie warto ich rozebrać i zobaczyć/wyczyścić.
  Chodzi mi o to, że jak wyjdzie dobre ciśnienie i dobrze będą rozpylać czy i tak nie warto ich rozebrać i zobaczyć/wyczyścić.
			
			
									
									
						 Chodzi mi o to, że jak wyjdzie dobre ciśnienie i dobrze będą rozpylać czy i tak nie warto ich rozebrać i zobaczyć/wyczyścić.
  Chodzi mi o to, że jak wyjdzie dobre ciśnienie i dobrze będą rozpylać czy i tak nie warto ich rozebrać i zobaczyć/wyczyścić.Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Nie naprawia sie sprawnych rzeczy. Chociaz wysoce prawdopodobne, ze bedzie to i tak konieczne ze wzgledu na zuzycie rozypacza.
Oczywiscie twoj sprzet i mozesz sobie chociaz jednego rozerbac z nudow:)
Teraz sie juz nie czysci dysz tylko kupuje nowe rozpylacze.
			
			
									
									
						Oczywiscie twoj sprzet i mozesz sobie chociaz jednego rozerbac z nudow:)
Teraz sie juz nie czysci dysz tylko kupuje nowe rozpylacze.
Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Wtryski poszły do Pana majstra   
 
 https://zapodaj.net/plik-bCKZMYAgEN
https://zapodaj.net/plik-bCKZMYAgEN 
 https://zapodaj.net/plik-8Q8Av54nIL
https://zapodaj.net/plik-8Q8Av54nIL
Oba otwierały się przy 100barach i jeden lał. Nowe końcówki, wyregulowane na 130 bar.
Klawiatura prawie skończona, został odprężnik do wyczyszczenia. Jutro zamykam pokrywą i lecimy dalej 
 
 https://zapodaj.net/plik-P3dlWzfyCK
https://zapodaj.net/plik-P3dlWzfyCK
 https://zapodaj.net/plik-AliiTpH0A0
https://zapodaj.net/plik-AliiTpH0A0
A tak wszystko wyglądało w silniku..
 https://zapodaj.net/plik-lt6SoFrC6d
https://zapodaj.net/plik-lt6SoFrC6d
			
			
									
									
						 
  https://zapodaj.net/plik-bCKZMYAgEN
https://zapodaj.net/plik-bCKZMYAgEN  https://zapodaj.net/plik-8Q8Av54nIL
https://zapodaj.net/plik-8Q8Av54nILOba otwierały się przy 100barach i jeden lał. Nowe końcówki, wyregulowane na 130 bar.
Klawiatura prawie skończona, został odprężnik do wyczyszczenia. Jutro zamykam pokrywą i lecimy dalej
 
  https://zapodaj.net/plik-P3dlWzfyCK
https://zapodaj.net/plik-P3dlWzfyCK https://zapodaj.net/plik-AliiTpH0A0
https://zapodaj.net/plik-AliiTpH0A0A tak wszystko wyglądało w silniku..
 https://zapodaj.net/plik-lt6SoFrC6d
https://zapodaj.net/plik-lt6SoFrC6dRe: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Góra silnika gotowa. Dolot wyczyszczony, wtryski zamontowane, szpilki wydechu wklejone. Pokrywa zaworów i zabieram się za czyszczenie koła zamachowego   W dolocie jest u mnie otwór od góry. Wkręciłem tam śrubę. W jakimś celu jest tam otwór ? Czy to ktoś sobie dorobił?
 W dolocie jest u mnie otwór od góry. Wkręciłem tam śrubę. W jakimś celu jest tam otwór ? Czy to ktoś sobie dorobił?
 https://zapodaj.net/plik-RLbm96DJVv
https://zapodaj.net/plik-RLbm96DJVv
 https://zapodaj.net/plik-kmAgicuFko
https://zapodaj.net/plik-kmAgicuFko
			
			
									
									
						 W dolocie jest u mnie otwór od góry. Wkręciłem tam śrubę. W jakimś celu jest tam otwór ? Czy to ktoś sobie dorobił?
 W dolocie jest u mnie otwór od góry. Wkręciłem tam śrubę. W jakimś celu jest tam otwór ? Czy to ktoś sobie dorobił? https://zapodaj.net/plik-RLbm96DJVv
https://zapodaj.net/plik-RLbm96DJVv https://zapodaj.net/plik-kmAgicuFko
https://zapodaj.net/plik-kmAgicuFkoRe: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Ktoś sobie może dorobił do samostartu psikania, bo na płomieniówkę mi nie wygląda. A czemu wklejałeś szpilki kolektora wydechowego?
			
			
									
									Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
						Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Czapka złożona na gotowo, oring w odprężniku wymieniany, uszczelka korkowa, nowe nakrętki i czapeczki  
 
 https://zapodaj.net/plik-uz3pOTcxf0
https://zapodaj.net/plik-uz3pOTcxf0
Wkleiłem szpilki bo gwinty są na wylot do kanałów olejowych a nie chcę przecieków.
Tu fotka z neta i coś tam jest zamontowane na dolocie 
 
 https://zapodaj.net/plik-laLNeSuDqt
https://zapodaj.net/plik-laLNeSuDqt
			
			
									
									
						 
  https://zapodaj.net/plik-uz3pOTcxf0
https://zapodaj.net/plik-uz3pOTcxf0Wkleiłem szpilki bo gwinty są na wylot do kanałów olejowych a nie chcę przecieków.
Tu fotka z neta i coś tam jest zamontowane na dolocie
 
  https://zapodaj.net/plik-laLNeSuDqt
https://zapodaj.net/plik-laLNeSuDqt- klusek-rolnik
- Posty: 650
- Rejestracja: 20 lis 2007, 13:03
Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Wygląda jak kranik? 
Może to patent własny dla lepszego rozruchu podjechanego już silnika?
Teść swego czasu w 30 miał w tym miejscu właśnie nagwintowany otwór zaślepiany śrubą, gdzie silnik przed remontem, na zimnym rozruchu dostawał kilka mililitrów ropy ze strzykawki na lepszy start
			
			
									
									
						Może to patent własny dla lepszego rozruchu podjechanego już silnika?
Teść swego czasu w 30 miał w tym miejscu właśnie nagwintowany otwór zaślepiany śrubą, gdzie silnik przed remontem, na zimnym rozruchu dostawał kilka mililitrów ropy ze strzykawki na lepszy start

Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Dokładnie, trzeba to zamykać jakoś bo by syf zaciągał  Ale fabryka tego nie robiła
 Ale fabryka tego nie robiła
			
			
									
									 Ale fabryka tego nie robiła
 Ale fabryka tego nie robiłaZetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
						Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Byłą chwila wolnego działam dalej.
 https://zapodaj.net/plik-ikAIxZlcLb
https://zapodaj.net/plik-ikAIxZlcLb
 https://zapodaj.net/plik-7klAHdWSsA
https://zapodaj.net/plik-7klAHdWSsA
 https://zapodaj.net/plik-I1lvzVURI3
https://zapodaj.net/plik-I1lvzVURI3
Zamontowana pompa wody, nowe filtry paliwa, kolektor wydechowy, tymczasowy wskaźnik ciśnienia oleju (kręcąc kluczem wałem mam ponad 2bary), obejmy na węże sprężynowe, nie trawię tego dziadostwa na śrubokręt. Koło zamachowe wyczyszczone, sprzęgło złożone nowa tarcza. Docisk sprzęgła w całości zrobiłem od 0 na porządnym łożysku.
 https://zapodaj.net/plik-ys3CCXdGMc
https://zapodaj.net/plik-ys3CCXdGMc
 https://zapodaj.net/plik-aTwsrruMf6
https://zapodaj.net/plik-aTwsrruMf6
 https://zapodaj.net/plik-GDXufXg2Jv
https://zapodaj.net/plik-GDXufXg2Jv
Kolorek to od smaru miedzianego w sprayu.
			
			
									
									
						 https://zapodaj.net/plik-ikAIxZlcLb
https://zapodaj.net/plik-ikAIxZlcLb https://zapodaj.net/plik-7klAHdWSsA
https://zapodaj.net/plik-7klAHdWSsA https://zapodaj.net/plik-I1lvzVURI3
https://zapodaj.net/plik-I1lvzVURI3Zamontowana pompa wody, nowe filtry paliwa, kolektor wydechowy, tymczasowy wskaźnik ciśnienia oleju (kręcąc kluczem wałem mam ponad 2bary), obejmy na węże sprężynowe, nie trawię tego dziadostwa na śrubokręt. Koło zamachowe wyczyszczone, sprzęgło złożone nowa tarcza. Docisk sprzęgła w całości zrobiłem od 0 na porządnym łożysku.
 https://zapodaj.net/plik-ys3CCXdGMc
https://zapodaj.net/plik-ys3CCXdGMc https://zapodaj.net/plik-aTwsrruMf6
https://zapodaj.net/plik-aTwsrruMf6 https://zapodaj.net/plik-GDXufXg2Jv
https://zapodaj.net/plik-GDXufXg2JvKolorek to od smaru miedzianego w sprayu.
Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Zabrałem się za rozrusznik. Cały rozebrany, tulejki były ok, wyczyszczony z pyłu, komutator wyczyszczony, szczotki ok. Nasmarowany i poskładany. Więcej roboty było ze stycznikiem. Trzeba było rozlutować druty od cewki, żeby rozebrać do 0. Wypalone piny od złącza można przekręcić o 180' i mamy nowe styki, "talerzyk" miedziany wyciągamy zakładamy odwrotnie i mamy "nowy" stary stycznik (szybko poszła robota nie zdążyłem zrobić zdjęcia). Smarujemy, lutujemy i składamy do rozrusznika. Sprawdzone i rozrusznik już kręci silnikiem.
 https://zapodaj.net/plik-zdiophqGhq
https://zapodaj.net/plik-zdiophqGhq
 https://zapodaj.net/plik-heV6h6q3W5
https://zapodaj.net/plik-heV6h6q3W5
pompa wtryskowa umyta w środku i wewnątrz. Rozebrana pompka paliwa, tu już było słabo, Sprężyna pęknięta, sama pompka z tłoczkiem do wymiany(już kiedyś była zmieniana) odstojnik bez filtra i plastikowy. rolka od pompki stała w miejscu. Wszysko umyte, dopasowane, rolka działa , reszta idzie już nowa.
Do czego jest to pokrętło nr 1 ? i to nr 2 ?
 https://zapodaj.net/plik-cDEILeg2NH
https://zapodaj.net/plik-cDEILeg2NH
 https://zapodaj.net/plik-bhqYZK0pgb
https://zapodaj.net/plik-bhqYZK0pgb
 https://zapodaj.net/plik-fzRTSeWI7A
https://zapodaj.net/plik-fzRTSeWI7A
			
			
									
									
						 https://zapodaj.net/plik-zdiophqGhq
https://zapodaj.net/plik-zdiophqGhq https://zapodaj.net/plik-heV6h6q3W5
https://zapodaj.net/plik-heV6h6q3W5pompa wtryskowa umyta w środku i wewnątrz. Rozebrana pompka paliwa, tu już było słabo, Sprężyna pęknięta, sama pompka z tłoczkiem do wymiany(już kiedyś była zmieniana) odstojnik bez filtra i plastikowy. rolka od pompki stała w miejscu. Wszysko umyte, dopasowane, rolka działa , reszta idzie już nowa.
Do czego jest to pokrętło nr 1 ? i to nr 2 ?
 https://zapodaj.net/plik-cDEILeg2NH
https://zapodaj.net/plik-cDEILeg2NH https://zapodaj.net/plik-bhqYZK0pgb
https://zapodaj.net/plik-bhqYZK0pgb https://zapodaj.net/plik-fzRTSeWI7A
https://zapodaj.net/plik-fzRTSeWI7ARe: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Pokrętło to jest nr. 1 bardziej jako wzbogacasz i jest to pierwsza fabryczna wersja pompy od c330 a 2 to jest taka długa nakrętka od tzw. harmonijki sterowania dawką.
			
			
									
									
						Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Czyli nr 1 działa troszkę jak gaz? Czy jeszcze podnosi dawkę na max wciśniętym gazie ? tam nie ma blokady i tylko można przekręcić 180' i wraca na miejsce. To trzeba trzymać jedną ręką, drugą odprężnik a trzecią ręką włączyć rozrusznik ?  
			
			
									
									
						
Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Tak podnosi dawkę, przekręcasz w lewo o 180 stopni(stojąc przy pompie) aż zaskoczy charakterystyczny dźwięk zatrzasku, odpalasz i po uzyskaniu odpowiednich obrotów samo się z powrotem przekręci, jeśli nie jest wyrobiony zatrzask i trzeba samemu obrócić z powrotem. 
W kwestii odpalania jest tak że jedną ręką opuszczasz odprężnik a drugą zapalasz.
			
			
									
									
						W kwestii odpalania jest tak że jedną ręką opuszczasz odprężnik a drugą zapalasz.
Re: Mój pierwszy cięgnik :) Zetor T25 1958
Silnik skończony  Poszło praktycznie bez problemów. Mikro wycieki ropy ale to tylko podkręcałem co trzeba i jest git. Silnik odpalił bardzo ładnie. Przód poskładany tylko do sprawdzenia co i jak i jeszcze będę całość rozbierał i ogarniał. Silnik już pochodził kilka godzin. Zmontowany bez termostatu bo jeszcze odkamieniam silnik i chłodnicę. Po kilku godzinach pracy zdjąłem miskę i było czyściutko bez opiłków czy zanieczyszczeń. Podniosłem jeszcze ciśnienie oleju na zaworze bo miałem przy 60'C na wolnych jakieś 2bary teraz mam okolice 3bar. Zbiornik paliwa zrobiłem z butli lpg, wypiaskowana i powoli sobie rdzewieje
  Poszło praktycznie bez problemów. Mikro wycieki ropy ale to tylko podkręcałem co trzeba i jest git. Silnik odpalił bardzo ładnie. Przód poskładany tylko do sprawdzenia co i jak i jeszcze będę całość rozbierał i ogarniał. Silnik już pochodził kilka godzin. Zmontowany bez termostatu bo jeszcze odkamieniam silnik i chłodnicę. Po kilku godzinach pracy zdjąłem miskę i było czyściutko bez opiłków czy zanieczyszczeń. Podniosłem jeszcze ciśnienie oleju na zaworze bo miałem przy 60'C na wolnych jakieś 2bary teraz mam okolice 3bar. Zbiornik paliwa zrobiłem z butli lpg, wypiaskowana i powoli sobie rdzewieje   Sprzęgło działa git, skrzynia git, podnośnik git, hamulce git. Dla ciekawych filmik z pierwszego odpalania po złożeniu i drugi jak pracuje po kilu h.
 Sprzęgło działa git, skrzynia git, podnośnik git, hamulce git. Dla ciekawych filmik z pierwszego odpalania po złożeniu i drugi jak pracuje po kilu h.  
https://youtube.com/shorts/WGer4z76b98?feature=share
https://youtu.be/4c-orvnluZM
			
			
									
									
						 Poszło praktycznie bez problemów. Mikro wycieki ropy ale to tylko podkręcałem co trzeba i jest git. Silnik odpalił bardzo ładnie. Przód poskładany tylko do sprawdzenia co i jak i jeszcze będę całość rozbierał i ogarniał. Silnik już pochodził kilka godzin. Zmontowany bez termostatu bo jeszcze odkamieniam silnik i chłodnicę. Po kilku godzinach pracy zdjąłem miskę i było czyściutko bez opiłków czy zanieczyszczeń. Podniosłem jeszcze ciśnienie oleju na zaworze bo miałem przy 60'C na wolnych jakieś 2bary teraz mam okolice 3bar. Zbiornik paliwa zrobiłem z butli lpg, wypiaskowana i powoli sobie rdzewieje
  Poszło praktycznie bez problemów. Mikro wycieki ropy ale to tylko podkręcałem co trzeba i jest git. Silnik odpalił bardzo ładnie. Przód poskładany tylko do sprawdzenia co i jak i jeszcze będę całość rozbierał i ogarniał. Silnik już pochodził kilka godzin. Zmontowany bez termostatu bo jeszcze odkamieniam silnik i chłodnicę. Po kilku godzinach pracy zdjąłem miskę i było czyściutko bez opiłków czy zanieczyszczeń. Podniosłem jeszcze ciśnienie oleju na zaworze bo miałem przy 60'C na wolnych jakieś 2bary teraz mam okolice 3bar. Zbiornik paliwa zrobiłem z butli lpg, wypiaskowana i powoli sobie rdzewieje   Sprzęgło działa git, skrzynia git, podnośnik git, hamulce git. Dla ciekawych filmik z pierwszego odpalania po złożeniu i drugi jak pracuje po kilu h.
 Sprzęgło działa git, skrzynia git, podnośnik git, hamulce git. Dla ciekawych filmik z pierwszego odpalania po złożeniu i drugi jak pracuje po kilu h.  https://youtube.com/shorts/WGer4z76b98?feature=share
https://youtu.be/4c-orvnluZM
