Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
- 
				Ursus C-4011
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 lip 2021, 11:06
Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
Witam. Poszukuję wszelkich informacji na temat ursusa C-330/ C-330 M tzn: ile powstało sztuk, w jakiej specyfikacji były produkowane, kolory, oraz jakieś ciekawostki techniczne i ogólnie.
			
			
									
									
						Re: Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
Temat bardzo szeroki. Może wrzuć na początek to, co sam ustaliłeś- będziemy dokładać 
			
			
									
									
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
						- 
				Ursus C-4011
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 lip 2021, 11:06
Re: Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
Z tego co ustaliełe ursus C-330 był produkowany w latach 1967-1987 w trzech kolorystykach siwy korpus zielone blachy , niebieski korpus zółte blachy, siwy korpus zółte blachy. Ursus C-330 M był produkowany w latach 1986-1993 w dwóch kolorystykach zólte blachy siwy korpus i czerwone blach czarny korpus .I jest tego sporo więcej wszystkie informacje czerpałem z  internetu lub z literatury głownie książki “stare ciągniki„ .
Nie jestem w 100% pewien informacji które napisałem .
(Dodając po za tematem w książce stare ciągniki jest zdjęcie waszego Zetora 50 super )
			
			
									
									
						Nie jestem w 100% pewien informacji które napisałem .
(Dodając po za tematem w książce stare ciągniki jest zdjęcie waszego Zetora 50 super )
Re: Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
Kolorystyka C-330 jest dużo barwniejsza: 
Szary korpus + zielone blachy
Szary korpus + wiśniowe blachy
Jasnoniebieski korpus + wiśniowe blachy
Jasnoniebieski korpus + żółte blachy
Ciemnoniebieski korpus + żółte blachy
Szary korpus + żółte blachy
Szary korpus + czerwone blachy
Szary korpus + kremowe blachy i koła
Szary korpus + pomarańczowe blachy
C-330M:
Czarny korpus + czerwone blachy + felgi kremowe
Jasnoszary korpus + żółte blachy + felgi kremowe
Ciemnoszary korpus + żółte blachy + felgi kremowe
Czarny korpus + żółte blachy + felgi kremowe
Ciemny Szary korpus + czerwone blachy + felgi kremowe
Ciemny Szary korpus + ciemno czerwone blachy + felgi kremowe
Czarny korpus + czerwone blachy + felgi srebrne
Możliwe że jeszcze jakąś konfigurację kolorów mogłem pominąć
			
			
									
									
						Szary korpus + zielone blachy
Szary korpus + wiśniowe blachy
Jasnoniebieski korpus + wiśniowe blachy
Jasnoniebieski korpus + żółte blachy
Ciemnoniebieski korpus + żółte blachy
Szary korpus + żółte blachy
Szary korpus + czerwone blachy
Szary korpus + kremowe blachy i koła
Szary korpus + pomarańczowe blachy
C-330M:
Czarny korpus + czerwone blachy + felgi kremowe
Jasnoszary korpus + żółte blachy + felgi kremowe
Ciemnoszary korpus + żółte blachy + felgi kremowe
Czarny korpus + żółte blachy + felgi kremowe
Ciemny Szary korpus + czerwone blachy + felgi kremowe
Ciemny Szary korpus + ciemno czerwone blachy + felgi kremowe
Czarny korpus + czerwone blachy + felgi srebrne
Możliwe że jeszcze jakąś konfigurację kolorów mogłem pominąć
Re: Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
Żółte C-330M miały hamulec ręczny taki jak w zwykłej C-330. Dźwignię hamulca ręcznego wprowadzono w czerwonych C-330M ale w którym roku, to nie mam pojęcia.
Ostatnie C-330M miały gniazda hydrauliki zewnętrznej mocowane z boku prawego błotnika.
			
			
									
									
						Ostatnie C-330M miały gniazda hydrauliki zewnętrznej mocowane z boku prawego błotnika.
Re: Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
Ten ręczny był montowany w ciągnikach z końca produkcji, tak samo jak układ kierowniczy i tylne obciażniki od C-360. Taki egzemplarz stał w przyfabrycznym muzeum ursusa, czarne korpusy, czerwona blacharka, srebrne koła.
			
			
									
									
						Re: Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
C-330 była produkowana do 1987 roku a C-330M trafiła do produkcji w 1986 roku. Numery seryjne obu typów mogą być pomieszane z lat 1986 i 1987, M-ka może mieć niższy numer seryjny niż zwykła 30stka.
			
			
									
									
						- 
				Ursus C-4011
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 lip 2021, 11:06
Re: Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
Moim zdaniem temat ursusa C-330/ C-330 M jest interesujący z powodu że legendarny ciapek jest maszyną kultową i legendarną , powracając do tematu numerów to magą  być pomieszane i M-ka może mnieć niższy numer niż zwykła 30-stka, więc zgadzam się z kolegą Bergman31
			
			
									
									
						Re: Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
No kurcze, szczerze byłem przekonany że zakończyli zwykła i rozpoczęli M. 
Kolejna sprawa, to taka że pierwsze Mki miały inne atrapy, z drobną siatka, przez która było często widać prawie cała chłodnicę.
Do dziś pamietam jak za dziecka rozpoznawalem tatę zasuwajcego ciapkiem, charakterystyczny dźwięk okrągłego tłumika, zawsze 6 bieg, pełne obroty, świecący żółty kolor i prawie w pełni przejrzysty gril. Dużo bym dał, aby się tam teraz wrócić
			
			
									
									
						Kolejna sprawa, to taka że pierwsze Mki miały inne atrapy, z drobną siatka, przez która było często widać prawie cała chłodnicę.
Do dziś pamietam jak za dziecka rozpoznawalem tatę zasuwajcego ciapkiem, charakterystyczny dźwięk okrągłego tłumika, zawsze 6 bieg, pełne obroty, świecący żółty kolor i prawie w pełni przejrzysty gril. Dużo bym dał, aby się tam teraz wrócić

Re: Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
Oj rozumiem kolegę aż za dobrze, Dziadek miał Ciapka 1985 rok, żółty potworek, taki miał przydomek wśród chłopaków że wsi  bo dziadek też zawsze na 6-stce jeździł, aż dym nie nadążał wylatywać z komina. Co niektórzy to nazywali go pierwszym autem Ursusa, bo dziadek normalnie nim jeździł nawet trasy po 30+ kilometrów. Ale ten dźwięk, podróżowanie na błotniku, przeskakiwanie z błotnika na belkę podnośnika, jak Policja jechała   Koszenie rotacyjną, Przetrzasanie trawy itp.. Wtedy wystarczył nam fakt  ze spędziło się z kimś czas, a teraz ta młodzież nie dość, że tego nie docenia, to jeszcze tego nie chce
 Koszenie rotacyjną, Przetrzasanie trawy itp.. Wtedy wystarczył nam fakt  ze spędziło się z kimś czas, a teraz ta młodzież nie dość, że tego nie docenia, to jeszcze tego nie chce   Również chętnie bym wrócił  choćby na jeden dzień do tamtych czasów
 Również chętnie bym wrócił  choćby na jeden dzień do tamtych czasów
			
			
									
									
						 Koszenie rotacyjną, Przetrzasanie trawy itp.. Wtedy wystarczył nam fakt  ze spędziło się z kimś czas, a teraz ta młodzież nie dość, że tego nie docenia, to jeszcze tego nie chce
 Koszenie rotacyjną, Przetrzasanie trawy itp.. Wtedy wystarczył nam fakt  ze spędziło się z kimś czas, a teraz ta młodzież nie dość, że tego nie docenia, to jeszcze tego nie chce   Również chętnie bym wrócił  choćby na jeden dzień do tamtych czasów
 Również chętnie bym wrócił  choćby na jeden dzień do tamtych czasówRe: Wszytko o Ursus C-330/C-330 M
Według tego co podaje informator ursusa z listopada 86 to Mka weszła do produkcji w lipcu 1986 od numeru 386993. Ostatnie wzmianki o zwykłej 30 w są w informatorze z lipca 86 - tablica rozdzielcza i zbiornik paliwa, oraz prawdopodobnie coś o częściach zamiennych bo jest wspólna wzmianka o 30 i 25, niestety brak skanu informatora. Dokładnych informacji kiedy ani na którym numerze przestali produkować zwykłą 30 nie mam.
Co do atrapy maski z drobnej siatki, Ona w 30 pojawiała się losowo, nie wiem czy to przez jakieś braki materiałowe czy z jakiej przyczyny. Nie wiem też czy tu była ta sama sytuacja co w 60 że atrapy były zarówno z siatki z drobnymi oczkami i z dużymi. Fabrycznie w 30 te siatki drobnooczkowe t głównie okolice lat 1972-73.
W poniższych tematach trochę więcej opisałem o 30, pierwszy ze zmianami w poszczególnych latach, drugi skupiający się na zmianach w samym oblachowaniu:
https://retrotraktor.pl/forum/viewtopic ... 63#p107863
viewtopic.php?p=122425#p122425
			
			
									
									Co do atrapy maski z drobnej siatki, Ona w 30 pojawiała się losowo, nie wiem czy to przez jakieś braki materiałowe czy z jakiej przyczyny. Nie wiem też czy tu była ta sama sytuacja co w 60 że atrapy były zarówno z siatki z drobnymi oczkami i z dużymi. Fabrycznie w 30 te siatki drobnooczkowe t głównie okolice lat 1972-73.
W poniższych tematach trochę więcej opisałem o 30, pierwszy ze zmianami w poszczególnych latach, drugi skupiający się na zmianach w samym oblachowaniu:
https://retrotraktor.pl/forum/viewtopic ... 63#p107863
viewtopic.php?p=122425#p122425
Ursus C330 1967, Simson SR2 1958, Romet Ogar 200 1987, Romet Ogar 200 1988, WSK M06 B3 Gil 1978
						



