Tulejka główki korbowodu
Tulejka główki korbowodu
Witam. Będę zmieniał tulejki w główkach korbowodów i mam takie pytanie, czy rozwiercaliście te tulejki pod wymiar sworznia rozwiertakiem nastawnym? Wiem, że lepiej byłoby to zrobić w odpowiednim zakładzie na specjalnej maszynie ale chciałbym spróbować sam. Silnik Deutz F2L511.
			
			
									
									
						Re: Tulejka główki korbowodu
powiem tak  w  motorkach robię tak bardzo często   grunt to  zachować  normę pasowania  i będzie chodziło
			
			
									
									Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4  Fortschritt E512
						Re: Tulejka główki korbowodu
Oddaj do zakładu, będziesz miał pewność przy okazji, że korbowód jest prawidłowo wykątowany.
			
			
									
									Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
						Re: Tulejka główki korbowodu
Zgadza się, ale oprócz tolerancji istotna jest chropowatość powierzchni. Tak jak pisze poprzednik, najlepszym rozwiązaniem będzie oddanie do zakładu szlifierskiego, bo zatrze się sworzeń i narobisz sobie kłopotu. Muszą być zachowane: tolerancja, chropowatość i równoległość osi tulejki w główce i osi otworu na czop.
Re: Tulejka główki korbowodu
Zrobiłem jednak po swojemu. Silnik pracuje, dociera się, zobaczymy co z tego będzie 