Strona 1 z 1
					
				Zetor 25 4x4
				: 14 paź 2014, 21:50
				autor: Majo
				
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 14 paź 2014, 22:50
				autor: Mars
				Pewnie tak jak w 3045 

W każdym razie super sprawa 

 
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 14 paź 2014, 22:52
				autor: Ursus
				Tylko, że Zetor nie ma przystawki takiej jak 3045. 
Podejrzewam, że napęd ten jest zrobiony na zasadzie wspomagacza i nie jest jakoś zgrany z prędkością tylnych kół - chociaż może ktoś się faktycznie pobawił, poszedł na całość i wyprowadził zależne obroty poza skrzynię.
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 15 paź 2014, 8:43
				autor: claas
				Podejrzewam, ze napęd pochodzi z bębna hamowania.
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 15 paź 2014, 8:53
				autor: Mars
				Analizowałem oba filmy i wydaje mi się, że wał idzie pod silnikiem, a to może oznaczać, że napęd jest wyprowadzony ze skrzyni, po zastosowaniu przekładni. W każdym razie porządna robota. Jak by nie patrzył, to jest miejsce w skrzyni, aby to porządnie zrobić.
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 15 paź 2014, 11:13
				autor: claas
				Ja zauważyłem wał z boku od obudowy hamulca do przodu silnika 0:16 pierwszy film. Pewnie potem napęd przechodzi z boku na środek osi przez przekładnię.
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 15 paź 2014, 11:26
				autor: Ursus
				Być może od mechanizmu różnicowego odpowiednio zaadaptował przeniesienie napędu?
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 15 paź 2014, 11:38
				autor: Grigs
				Jest dorobiona przystawka z prawej strony, napęd jest pewnie z ostatniego tryba z wałka pośredniego widać w 16 sek. jak napisał class.
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 15 paź 2014, 12:16
				autor: marek_spectra
				Z należnym szacunkiem dla konstruktora - idea godna pochwały. Niestety przydatność - efektywność tego rozwiązania nie jest najlepsza. Oś przednia wysunięta jest na sam przód ciagnika, a więc jej nacisk na podłoże jest stosunkowo niewielki - zatem trakcja - rzeczywisty dodatkowy uciąg - podobnie skromny. Pozostaje dołożenie przedniego obciąznika - ale znowu dodatkowa masa przy skromnej mocy... idealnie by było schować (cofnąć) oś pod silnik.. ale no własnie mały prześwit...
 Ale napęd 4x4 to nawet w małych traktorkach - zmienia te maszyny diametralnie...
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 15 paź 2014, 13:52
				autor: SEBRIGHT
				Fajny patent 

 Biorąc pod uwagę nacisk na oś, dodatkowy uciąg rzeczywiście może być niewielki, ale z drugiej strony, przy jeździe w terenie czasami naprawdę niewielka różnica wystarczy, żeby przejechać albo i nie 

 
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 16 paź 2014, 20:50
				autor: Przemo
				Ha panowie nawet nie wiecie  ile  to znaczy w terenie,żeby kola się ciągły same a nie były pchane :p i to jeszcze w takich mniejszych ciagnikach,tak jak kolega wspomniał słabe traktory zmieniają się w bestie*eek*  a Zetor pomimo wysuniętego przodu wcale nie ma takiego malego nacisku jak by sie wydawało, ma dużo większy niż np.c-328 .dzieki duzej masie wlasnej jak by nie bylo 2100 kg.robi swoje i to bez obciaznikow,ogólnie jak by napęd nie był pociągnięty konstrukcja przednia:D
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 19 paź 2014, 14:13
				autor: Majo
				Jak myślicie skąd byłoby najpewniej i najlepiej wyprowadzić napęd do przedniego mostu i od czego zastosować most?
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 19 paź 2014, 18:56
				autor: Wicher
				Najlepiej kupić most nawet i od Uaza a napęd zrobić tradycyjnie, silnik hydrauliczny... Najnowsze wywrotki MAN tak maja zrobione, po silniczku hydraulicznym przy każdym przednim kole, zasilanie z hydrauliki od wywrotu, a cały system wspomaga samochód przy wydostawaniu się z opałów. Taka opcja byłaby dobra jeśli ktoś chciałby mieć napęd "awaryjny" który się przydaje, a po wywaleniu hydrauliki i wymianie mostu znów mamy oryginalny ciągnik, bez dziur w skrzyni.
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 19 paź 2014, 19:02
				autor: jarekstryszawa
				Tylko taki silnik ma spore zapotrzebowanie na olej, seryjna pompa nie wydoli. Musiałaby być dodatkowa pompa pędzona od WOM-u, do tego osobny zbiornik, sterowanie- też kłopot.
Moim zdaniem szkoda psuć zetora, który już jest klasykiem.
			 
			
					
				RE: Zetor 25 4x4
				: 19 paź 2014, 19:17
				autor: Wicher
				Pompa musi być tłoczkowa, zasilana oddzielnie, oddzielny zbiornik, gdzieś miejsce na rozdzielacz. Tak, to byłoby skomplikowane rozwiązanie, z tym się zgodzę, ale silniki hydrauliczne mają tą zaletę że można im regulować prędkość niezależnie od kół z tyłu i bezstopniowo, czyli dobrać taką aby koła szły mniej więcej równomiernie. Co najlepsze bez liczenia przełożeń.