Strona 1 z 1

1hc 102 s15 kąt wtrysku i przyspieszacz

: 13 gru 2025, 13:42
autor: Marcin123
Witam. Problem polega na tym że mam wyjęte wszystkie podkładki pod pompą paliwa a nadal początek wtrysku mam w 1/3 odległości między pt2200 na kole zamachowym a gmp.
Chciałbym go jeszcze przyspieszyć tak do 2/3 tej odległości ale pompa już leży bez podkładek i jest mocno dociśnięta śrubami. Czy wymiana sprężyny w pompie pomoże przyspieszyć pt?
Czy wałek na rozrządzie już jest wytarty i tylko wymiana wchodzi w grę?
Druga sprawa po wyjęciu pompy to kółeczko przyspieszacza nie działa, nie blokuje się w pozycji większej dawki. W czym może być problem?

Re: 1hc 102 s15 kąt wtrysku i przyspieszacz

: 14 gru 2025, 7:54
autor: anim7991
Miałem silnik z zaplombowaną pompą i kąt wtrysku nie zgadzał się z tym znakiem na kole. W swoim jak robiłem remont również, mimo usunięcia albo dodanie podkładek moment wtrysku się znacząco nie zmieniał - zostawiłem taką ilość podkładek jaka była fabrycznie. Nie wydaje mi się, żeby wymiana sprężyny wpłynęła w jakikolwiek sposób na początek tłoczenia z powodu budowy samej pompy.

Nie wiem jak powinno zachowywać się kółko dawki rozruchowej z wyjętą pompą. Jak się zachowuje z włożoną?

Re: 1hc 102 s15 kąt wtrysku i przyspieszacz

: 14 gru 2025, 12:38
autor: Marcin123
Właśnie z wyjętą pompą blokuje się w punkcie zwiększenia dawki a po przesunięciu dźwigni gazu na pozycję gaszenie odbija czyli działa poprawnie. Po dokręceniu pompy nie blokuje się w pozycji zwiększania tylko wraca do pozycji normalnej dawki

Re: 1hc 102 s15 kąt wtrysku i przyspieszacz

: 14 gru 2025, 12:40
autor: Marcin123
Po wyjęciu wszystkich podkładek jakie były (2szt) ze stanu zapali dopiero po grzaniu w dolot i mocnym kręceniu poprawiło się na zagadał bez grzania z gazem do pełna