Strona 1 z 2
					
				Problem z odpalaniem C360
				: 27 gru 2024, 17:01
				autor: melian
				Witam,
Od jakiegość czasu mam problem z odpalaniem C360.
Wystarczy lekki mróz i jest problem.
Chłodnica zalana płynem. Nie były robione żadne dziwne modyfikacje.
Akumulatory 2szt. 
Układ paliwowy szczelny nic nie leje.
W zał. link do filmu jaki dziś nagrałem.
https://www.youtube.com/shorts/A6zuMJaZrs4
Jaką na pierwszy rzut oka przyczyna może być ?? Słabe akumulatory, zapłon, świece ??
 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 27 gru 2024, 18:26
				autor: jarekstryszawa
				Po mojemu on coś kiepsko kręci- rozrusznik oraz wszelkie połączenia prądowe sprawdzone?
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 27 gru 2024, 20:44
				autor: Borekk17
				Po pierwsze  jak na dwa aku 6v to strasznie  licho kręci albo rozrusznik  ma przebicie na stojanie albo słabe połączenia  na przewodach 
Druga sprawa  to ustawienie kąta  wtrysku 
Tak czy siak  jeśli rozrusznik  dobrze  zakręci   kat wtrysku  poprawnie ustawiony  i wtryski nie leją to każda padlina  będzie  lekko palić
Tu tylko tak dla porównania  jak kręci zdrowy rozrusznik r11   na jednym  akumulatorze  12v 60ah 
https://youtube.com/shorts/lO8vPjLJcR0? ... HIfV9gn086 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 27 gru 2024, 21:12
				autor: melian
				Baterie mają ok 7-8 lat. Rozrusznik był do lekkiej naprawie czyli łożyska itp. jutro podładuje baterie albo rzucę na rozruchowym i wtedy dla porównania jak pali.
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 28 gru 2024, 7:53
				autor: SEBRIGHT
				Jak akumulatory okażą się dobre to sprawdź też połączenie pomiędzy prawym i lewym akumulatorem - u mnie tam zaśniedziało i kręcił gorzej niż u Ciebie
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 28 gru 2024, 8:58
				autor: melian
				Teraz lądował się 5-10 min i ładnie zapalił. Jak sądzicie ?
https://youtube.com/shorts/fqCcLBNLNR0? ... WTyrsKEj4V 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 28 gru 2024, 9:24
				autor: melian
				A jeszcze pytanie czy np jeden akumulator 12 będzie dawał radę z rozrusznikiem r11
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 28 gru 2024, 9:42
				autor: Borekk17
				Osobiście  u siebie  w 4011 użytkuję  już parę  lat  akumulator  o pojemności 12v 60ah  rozrusznik  r11   I nie ma żadnego  problemu  z odpalaniem 
 Także jeżeli  czeka cię  wymiana  akumulatora  to  jedna 12 w zupełności  wystarczy
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 28 gru 2024, 14:32
				autor: Grigs
				Jakby paliwa nie dostawał przez widoczną wymienioną ręczną pompkę paliwa.
Spokojnie na jednej 12-tce da rade ugiełdać, choć 2x6V to więcej zmagazynowanego prądu suma "Ah".
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 28 gru 2024, 15:40
				autor: melian
				Przy ręcznym pompowaniu czuć opór że paliwo pompuje. Zakupiłem dziś nowe Aku. Poprzednie racja były zjechane. Postoi przez weekend we wtorek próba na zimnym i wrzucę firm.
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 29 gru 2024, 13:15
				autor: Borekk17
				Grigs pisze: ↑28 gru 2024, 14:32
Jakby paliwa nie dostawał przez widoczną wymienioną ręczną pompkę paliwa.
Spokojnie na jednej 12-tce da rade ugiełdać, choć 2x6V to więcej zmagazynowanego prądu suma "Ah".
 
przy obecnych cenach i jakości akumulatorów  2x6v się nie opłaca po pierwsze  ceny kosmos  po drugie średnia żywotność aku to 4lata  a często  jest tak że po dwóch latach już jedna 6v niedomaga   dokupisz jeden nowy zaraz klęknie drugi  i tak w koło  a za jedną 6v trzeba położyć od300zł w górę  za firmę krzak
druga sprawa to często spore straty prądu na  przewodach łaczących aku  i mimo że aku nowe  to rozrusznik słabo kręci
przy dobrych przewodach i sprawnym rozruszniku w zupełności jedna 12v wystarcza   i cenowo taniej wychodzi
 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 29 gru 2024, 13:39
				autor: pop
				Jestem tego samego zdania.Większa pojemność teoretycznie powinna nam zapewnić dłuższy okres eksploatacji,ale teraz to bardziej loteria niż założenia techniczne.Druga sprawa to 165Ah na bazie antymonu i grubej płycie kiedyś było koniecznością ze względu na "niechęć"oddawania dużych prądów.
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 29 gru 2024, 17:20
				autor: SEBRIGHT
				Nie bez obaw u siebie w C-355 przeszedłem z 2x6V na jeden 12V 110Ah bo taki największy mieścił się w oryginalnej skrzynce. Powody po pierwsze cena - 12V kosztował coś koło 500zł, a 2x 6V z tej samej firmy 950zł. Po drugie traktor stoi w zimie pod wiatą i jedną dwunastkę łatwiej wyjąć i zataszczyć do domu niż dwie szóstki jak się ma kabinę orzeszek. Rozrusznik mam oryginalny i kręci bez zarzutu 

 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 30 gru 2024, 9:04
				autor: marek
				Mała uwaga co do sposobu łączenia aku. Gdy łączymy szeregowo np. 2x6 V 50 Ah to uzyskamy 12 V ale pojemność pozostaje ta sama czyli 50 Ah Natomiast gdy łączymy  równolegle 2x 6V 50Ah to napięcie pozostaje 6V ale wzrasta pojemność do 100Ah. Czyli lepiej i taniej założyć jeden 12V 100Ah niż 2x6V 50 Ah.( przy łączeniu szeregowo równoległym dla uzyskania 12 v 100 Ah musiały by być aż 4 !!!) Żeby uzyskać tę samą pojemność na 2 x 6 V to musiały by mieć pojemność po 100 Ah , a to pewnie będzie kosmos cenowy. Pojemności podałem przykładowo dla ułatwienia tematu,
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 30 gru 2024, 9:18
				autor: Martek
				pop pisze: ↑29 gru 2024, 13:39
Druga sprawa to 165Ah na bazie antymonu i grubej płycie kiedyś było koniecznością ze względu na "niechęć"oddawania dużych prądów.
 
Dokładnie, zresztą widać na filmie, że po latach pojemność jest przewymiarowana i bardzo długo kręci, ale brakuje prądu rozruchowego.
Kiedyś pojemność była z zapasem by mimo słabej prądnicy, można było odpalić kilka razy pod rząd, a doładować aku prądnicą podczas dłuższej pracy.
Teraz z alternatorem  dobry jakościowo akumulator 90Ah to już aż nadto 
 
Jak ktoś ma rozdupczony rozrusznik to i 100ah nie pomoże ;p
 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 30 gru 2024, 13:04
				autor: pop
				Rozrusznik R-11 wg. danych katologowych potrzebuje nieco ponad 800A przy mocy maksymalnej i to są wstępne dane,bo 4011 i pochodne,będą mniej wymagające niż C-330.Konstruktor,żeby spełnić warunek ma dostępny na rynku akumulator 12V od ciężarówek,który nigdzie się nie zmieści,więc wykorzystuje 2szt.o niższym napięciu i tak jest przez wiele lat.Akumulatory12V o mocy i gabarytach odpowiednich dla tego układu pojawiły się wraz z licencją MF,do tej pory najmniejszy to był 120Ah,a następny 60 który już się nie nadaje.Komunistyczny rynek był bardzo ubogi ,więc zawsze trzeba było coś ulepić.Dziś powszechna technologia tanich w produkcji cienkich płyt daje korzyść łatwego oddawania wysokich prądów z małych pojemności w zamian za dużo niższą trwałość.Oczywiście ta technologia nie poszła aż tak daleko,żeby zastąpić PRL-owskie 165 czymś współczesnym o połowę mniejszym i twierdzić,że to jest to samo,bo tak nie jest.
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 02 sty 2025, 17:14
				autor: Grigs
				Borekk17 pisze: ↑29 gru 2024, 13:15
Grigs pisze: ↑28 gru 2024, 14:32
Jakby paliwa nie dostawał przez widoczną wymienioną ręczną pompkę paliwa.
Spokojnie na jednej 12-tce da rade ugiełdać, choć 2x6V to więcej zmagazynowanego prądu suma "Ah".
 
przy obecnych cenach i jakości akumulatorów  2x6v się nie opłaca po pierwsze  ceny kosmos  po drugie średnia żywotność aku to 4lata  a często  jest tak że po dwóch latach już jedna 6v niedomaga   dokupisz jeden nowy zaraz klęknie drugi  i tak w koło  a za jedną 6v trzeba położyć od300zł w górę  za firmę krzak
druga sprawa to często spore straty prądu na  przewodach łaczących aku  i mimo że aku nowe  to rozrusznik słabo kręci
przy dobrych przewodach i sprawnym rozruszniku w zupełności jedna 12v wystarcza   i cenowo taniej wychodzi
 
Niekoniecznie wiadomo że jak sie kupi jakiegoś najtańszego krzaka to nie ma sie co dziwić ze zaraz padnie choć nawet bywa że i te lepsze mogą okazać sie felerem i wiadomo że zawsze cena będzie odgrywała główną role w doborze aku.
Dzisiejsze dostępne w sprzedaży przewody łączące to mają połowę grubości tych co powinny być lub mają grubą otulinę z ilością miedzi co kot napłakał.
 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 02 sty 2025, 21:22
				autor: piorun1234
				Dlatego przewody prądowe nie kupuje się w sklepach rolniczych tylko w hurtowniach o odpowiednim przekroju na metry i końcówki oczkowe nie z blachy giete tyko także w hurtowni elektrycznej miedziane, adekwatne do  przekroju. Przekrój przewodu min 50 mm kwadratowych najlepiej 70 mm kwadrat.
			 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 03 sty 2025, 15:53
				autor: Grigs
				Stosuję tą praktykę 

  tyle że jeszcze z zaprasowaniem końcówek w lokalnej hurtowni.
 
			
					
				Re: Problem z odpalaniem C360
				: 04 sty 2025, 11:27
				autor: melian
				Witam po dłuższej przerwie.
Kupiłem jednak dwie 6v nowe. Później wrzucę filmik z rozruchu porannego . 
Sprawdziłem ładowanie po uruchomieniu i okazuje się że bez obciążenia jest 14.4 a jak tylko włączę światła to spada do 13.1 13.2 V. Chyba tak nie powinno być prawda ?? Alternator do wymiany czy przekaźnik ??