Strona 30 z 30

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 03 lip 2024, 5:35
autor: Ursus c-325
RRC pisze: 03 lip 2024, 4:15 To zdjęcie jest z tego forum.

Obrazek

Później wstawię link gdzie niedawno można było takie kupić.
Mam, nie ma ich na zdjęciach.

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 03 lip 2024, 8:03
autor: RRC
....a już emocje rosły ;) ;) ;)

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 30 paź 2024, 9:17
autor: szubinska
Tak z ciekawości, na jakim etapie jest obecnie remont ciągnika ? Dawno nie było żadnej relacji zdjęciowej :)

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 02 lis 2024, 8:11
autor: Ursus c-325
Tempo rekreacyjne, to i nie spieszyłem się ze wstawianiem zdjęć. Ale skoro zostałem wywołany to już nadrabiam zaległości :)

Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 02 lis 2024, 12:51
autor: Muran001
Czy poza przednią osią silnik i inne podzespoły są już gotowe do montażu? Kiedy można spodziewać się malowania choć jednego z wybranych elementów?

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 02 lis 2024, 13:52
autor: Ursus c-325
Jak napisałem wyżej - tempo rekreacyjne.
W tym momencie trwają prace nad skrzynią biegów. Jakieś zdjęcia wkrótce.

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 20 lis 2024, 21:21
autor: Ursus c-325
szubinska pisze: 13 lis 2023, 10:42 Widełki rozrusznika oryginalnie były osadzone na sworzniu z podkładką i zawleczką a nie na śrubie.
Obrazek Obrazek

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 21 lis 2024, 13:37
autor: szubinska
Jednak zmieniłeś. Zawleczka ładniej wygląda.

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 25 lis 2024, 8:26
autor: szubinska
Strzemiona czopów które posiadasz prawdopodobnie są od C-330. Ursus C-4011 miał strzemiona ze zgrubieniem takim jak na załączonym obrazku. Widziałem kiedyś takie w ogłoszeniu do sprzedania więc sobie tego nie wymyśliłem. Wydaje mi się że fabryka mogła wprowadzić zmianę gdy zaczęto montować błotniki z wąskim dolnym mocowaniem w C-330 bo wtedy to zgrubienie by przeszkadzało. Są to tylko moje rozważania więc mogę się mylić.

Obrazek

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 25 lis 2024, 10:53
autor: RRC
Pewnie chodzi o takie .
Fotki z są z c330 z 72r. czyli jeszcze na szerokich wspornikach błotników.

Obrazek

Obrazek

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 25 lis 2024, 11:30
autor: Ursus
Mam blaszki zabezpieczające te pionowe jakby ktoś szukał :)

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 25 lis 2024, 12:30
autor: szubinska
@RRC Takie same powinny być w C-4011. Wiadomo, że jest to drobnostka ale to właśnie o te szczegóły chodzi w tej zabawie :)

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 26 lis 2024, 19:04
autor: Ursus c-325
Znowu mnie zaskoczyliście :) Pozytywnie oczywiście, cieszę się, że tak się angażujecie w sprawę.
Trzeba się rozejrzeć za starym typem strzemion. Jeśli ktoś ma to piszcie.

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 16 kwie 2025, 8:21
autor: szubinska
Czy w swoim ciągniku będziesz stosował odwróconą logikę sygnalizacji ciśnienia oleju w silniku ? Odwróconą mam na myśli to, że gdy silnik pracuje to kontrolka się pali a gdy silnik zgaszony (lub zanik ciśnienia oleju podczas pracy) to kontrolka zgaszona.

Re: Ursus C-4011 1966r.

: 20 paź 2025, 19:23
autor: Ursus c-325
Czas powypędzać pająki z tego tematu :)

Etap dalszego "kawałkowania" traktora sobie daruję, będę go pokazywał fragmentami przy kolejnych podzespołach.

Zwolnice plus pochwy... Temat niby banalny, ale jak to w przypadku ciągnika jakim jest C-4011, tylko niby. Korpusy zwolnic u mnie miały po jednym korku. Lewa i prawa. Według katalogu zbiorczego ciągników C-4011 i pochodnych, korpus zwolnicy był uniwersalny do numeru ciągnika 9000. Znaczy to, że obudowa miała dwa korki, dzięki czemu można ją było stosować jako prawą lub lewą.

Rozpoczęły się więc poszukiwania uniwersalnych korpusów :) Z pomocą przyszedł forumowy kolega ~kumarzysta. Okazało się, że w jego ciągniku jedna obudowa była na dwa korki. Wymieniliśmy się.

ObrazekObrazek

Połowa sukcesu, trzeba było jeszcze znaleźć drugą. Na szczęście nie było to trudne.

Obrazek

Tak więc można wziąć się za kompletowanie zespołów.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wykorzystano wiele nowych elementów z dawnej produkcji PRL: bębny, szczękotrzymacze, osłona mechanizmu różnicowego (użyta oczywiście później), półosie, koła zwolnic, wały kół.

Na razie tyle, ale obiecuję częściej tu zaglądać ;)