Strona 2 z 2
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 21 wrz 2020, 21:53
				autor: Cinelli
				Wogóle nie ma paniki 12 lat jak robiłem remont i silnik nie ruszany,ciągnik z turem,do dziś 3000mtg
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 25 wrz 2020, 12:07
				autor: Ursus
				Hubertus pisze: ↑08 wrz 2020, 21:00
Jaka była miska olejowa w 4011? ja mam blaszaną.
 
Teraz jakoś rzuciło mi się w oczy Twoje pytanie. Były blaszane, ja u siebie właśnie zmieniam z powrotem na blaszaną, bo kupiłem to już była żeliwna założona. Blaszane się łatwo wyginają i nie uszczelniają dobrze. Dlatego ja u siebie zrobiłem patent z dodatkowymi podkładkami z płaskownika 20x5 odpowiednio dopasowanego. Otwory wierciłem 8,5 mm, żeby ewentualna jakaś odchyłka nie komplikowała montażu. Śruby chyba M8x25 jak dobrze pamiętam i podkładki sprężynowe 
 

 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 16 paź 2020, 22:11
				autor: Hubertus
				Dzięki Paweł za info! Rozebrałam silnik w mak, wał korbowy ma przykręcane sprzęgło na 6 śrub, katalog pokazuje wał na 3 śruby, czyżby był od 60tki? Panewki są bardzo zużyte, ale wał jeszcze jest nominalny. Przy okazji kupiłem bardzo pomocną przy remoncie literaturę 
 

 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 17 paź 2020, 20:06
				autor: Ursus
				Tak, jak wał ma przykręcane przeciwwagi,a nie nasuwane i blokowane śrubami też jest mocowanie koła zamachowego na 6 śrub - nowy typ. 
Literatura fajna, mam zdublowaną instrukcję obsługi do C-4011 oryginał jakby ktoś był zainteresowany.
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 24 paź 2020, 18:39
				autor: Hubertus
				Po demontażu tulei zobaczyłem, że dookoła tulei były założone takie paski z blachy w górnej części. Ktoś wie w jakim celu było to założone?
 

 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 24 paź 2020, 20:29
				autor: Grigs
				Z tego co widać po śladach pod górnym kołnierzem tulei, prawdopodobnie by nie miała luzu w otworze w bloku.
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 23 lis 2020, 19:25
				autor: Hubertus
				
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 24 lis 2020, 9:54
				autor: Ursus
				Wał da się poznać po rodzaju przeciwwag i ilości śrub mocujących koło zamachowe. Stary typ ma 3 śruby.
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 12 paź 2021, 21:48
				autor: Hubertus
				Witam.
Mam pytanko odnośnie filtrów oleju. W mojej podstawie nie było otworu oznaczonego nr 8 na schemacie, tylko tak jakby napunktowane w miejscu w którym powinien być przez co drugi filtr był suchy. Zrobiłem odwiert wiertłem 4,5 mm tak jak jest w pierwszym filtrze. Efekt taki, że ciśnienie było na poziomie 2 bar. Dzisiaj zaspawałem ten otworek, wyszlifowałem wszystko tak, że nic nie znać i po odpaleniu wskazówka na manometrze wyskoczyła od razu na 15 bar. Stąd moje pytanie: Jaka powinna być średnica otworu oznaczonego nr 8 na schemacie? Może ma ktoś z Was podstawę na wierzchu i zmierzyłby tę średnicę 

Pozdrawiam!

 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 25 lis 2021, 20:16
				autor: Hubertus
				Cześć!
Zakładaliście może ten wałek Zetorowski do C4011? Wchodzi bez problemu czy coś trzeba przerabiać?
https://www.benozastavka.cz/ceskenaradi ... -3513-4611 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 25 lis 2021, 20:43
				autor: Ursus
				Na forum już było to opisywane przez jednego z kolegów, musiałbyś zerknąć w tematy o C-4011.
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 26 lis 2021, 10:07
				autor: Borekk17
				Musisz trochę  podszlifowac  wałki poziome od kolumny  aby kostką się  zmieściła  i nigdzie  nie opierała o prowadnice kulek  a tak to pasuje   kręci  się  lżej  w polu  juz 2 sezon taki zestaw  wytrzymał  i nic złego  się  nie dzieje
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 26 lis 2021, 11:01
				autor: szubinska
				@Borekk17 W twoim C-4011 jest chyba układ kierowniczy od C-360 ?
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 26 lis 2021, 13:05
				autor: Borekk17
				U mnie  jest kolumna z 60  . Ale    juz kilka zestawów  założyłem po ludziach    i  bardzo  fajnie  to chodzi
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 22 maja 2023, 12:47
				autor: szubinska
				Wałek poprzeczny zalecasz zakładać do C-4011 czy lepiej bez ?
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 22 maja 2023, 13:03
				autor: szubinska
				Ursus pisze: ↑25 wrz 2020, 12:07
Hubertus pisze: ↑08 wrz 2020, 21:00
Jaka była miska olejowa w 4011? ja mam blaszaną.
 
Teraz jakoś rzuciło mi się w oczy Twoje pytanie. Były blaszane, ja u siebie właśnie zmieniam z powrotem na blaszaną, bo kupiłem to już była żeliwna założona. Blaszane się łatwo wyginają i nie uszczelniają dobrze. Dlatego ja u siebie zrobiłem patent z dodatkowymi podkładkami z płaskownika 20x5 odpowiednio dopasowanego. Otwory wierciłem 8,5 mm, żeby ewentualna jakaś odchyłka nie komplikowała montażu. Śruby chyba M8x25 jak dobrze pamiętam i podkładki sprężynowe 
 
 
 
Jak ten patent z płaskownikami się sprawdził po czasie? Czy pojawiło się jakieś zapocenie ? Zaje mi się że już widziałem takie rozwiązanie w jakimś silniku samochodowym, chyba było fabryczne.
 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 22 maja 2023, 13:15
				autor: Ursus
				Sprawdził się połowicznie. Poprawiło to sprawę, ale przy kolejnej zmianie oleju będę składał na inną uszczelkę albo samego Reinza, bo ta co mam założoną mam wrażenie, że "przesiąka" delikatnie.
			 
			
					
				Re: C4011 - remont kapitalny
				: 22 maja 2023, 14:33
				autor: szubinska
				Obecnie uszczelkę masz korkową ?