Strona 60 z 61
					
				RE: Wszystko o Zetorze 25
				: 25 kwie 2018, 20:17
				autor: Wiesiek
				Wymiana tuleji Zetor25
Ile powinna wyżej wystawać tuleja , a w zasadzie tzw próg ogniowy tuleji  poza blok korpusu. 
Z tym wiążę drugie pytanie : czy pod kołnierz tuleji podkładamy miedziane pierścienie wyrównawcze i gdzie je można dostać jeżeli tak. Wszystko ma powiązania z grubością uszczelki, planowaniem głowicy i stukaniem zaworu w tłok.
.                    Kiedyś na naszym forum, przypominam sobie , żę kolega Chrapek dał porządny wykład na ten temat, ale nie mogę tego odnależć.
			 
			
					
				RE: Wszystko o Zetorze 25
				: 26 kwie 2018, 21:49
				autor: Ursus
				Książka podaje: 
 
 
 
Inna sprawa to jeszcze odpowiednie osadzenie zaworów w głowicy. Osobiście tego nie mierzyłem, ale w instrukcji podane jest też, że tłok powinien mieć odstęp od głowicy 1,2 mm.
 
			
					
				RE: Wszystko o Zetorze 25
				: 29 kwie 2018, 16:50
				autor: Wiesiek
				Dziekuję Ursus za podpowiedż, chociaż dokladnie się przyjrzeć temu  schematowi , to okaże się w rzeczywistości trochę inaczej. Napiszę o tym jak zamontuję  tuleje. 
.                                Odniosłem małą porazke, otóż miałem przygotowane tuleje do zamontowania i założone na nich uszczelki- oringi. Niestety przez 4 miesiące zdążyły popękać i teraz muszę dobrać nowe. Może powiecie jakie dokładnie rozmiary tych oringów muszę założyć. 
Czy też dobrać "na oko"?
			 
			
					
				RE: Wszystko o Zetorze 25
				: 29 kwie 2018, 21:46
				autor: Ursus
				
			 
			
					
				RE: Wszystko o Zetorze 25
				: 18 cze 2018, 22:20
				autor: Wiesiek
				Silnik odpalony. Bez problemów z chłodnicą. Lustro wody w chłodnicy spokojne , tzn że nie ma przedmuchów. Jest jednak jeden niepokojący szczegół; otóż na średnich obrotach silnika, bez obciążenia od czasu do czasu "strzela w wydech" z drugiego cylindra. Od uruchomienia pracował nie więcej jak godzinę, więc ja też nie miałem zbyt dużo czasu na przemyślenia. Rózne mysli przychodzą mi do głowy. Może mi podpowiecie gdzie szukać przyczyn.

 Brzydko to słychać.
Pierwsza rzecz, nad którą się zastanawiam; ile powinno być sprężyn na zaworze? Dwie czy jedna?? Widziałem obie wersje.
 
			
					
				RE: Wszystko o Zetorze 25
				: 19 cze 2018, 8:21
				autor: Ursus
				A zawór Ci się nie zawiesza? Ja mam wszędzie po 1 sprężynie.
			 
			
					
				RE: Wszystko o Zetorze 25
				: 06 sie 2018, 9:57
				autor: Mars
				Dzień dobry, czy wie ktoś coś o dzielonej pokrywie skrzyni biegów w Zetorach 25 ? W jakich latach były stosowane i w jakich modelach ? 
 
 
Jaki jest orientacyjny w dużym przybliżeniu numer seryjny ostatniego Zetora wyprodukowanego w 1947 ? Ewentualnie jaki może być numer seryjny pierwszego Zetora z 1948 roku ? W tabeli z całą pewnością jest błąd .
... tak ... Minęło niemal 4 lata od posta na temat analizy szeroko pojętych produkcji pierwszych Zetorów 25 . Wiele się zmieniło ale dziś mogę powiedzieć że skrzynia ze znaczkiem Skoda była montowana po 1949 roku. Pierwsze Zetory muszą mieć podwójne dno skrzyni biegów. Numeracja pierwszych skrzyń biegów posiada informację o modelu , a tym samym o przybliżonym roku produkcji. I tak, dla pierwszych Zetorów 25 występuje numer 125 ( ciągnik na małych kołach ) a dla "bociana" występuje numer 225 ( ciągnik na dużych kołach ) Tabliczki znamionowe mówią nam bardzo dużo. Numeracja w nich zastosowana określa i model i numer skrzyni. I tak dla ciągnika na małych kołach będzie to np : 125-1234 , a dla "bociana" 225-1234. Stąd małe numery skrzyń biegów ze znaczkiem Skoda. Nie będę się dalej rozpisywał. Reasumując, istniejąca tabela produkcji Zetora 25 w oparciu o podane w niej numery i lata produkcji jest niedokładna i nie można jej brać pod uwagę w określaniu rocznika Zetora 25.
Tym czasem dla wszystkich Kolegów aby w przypadku gdy nie mają tabliczki znamionowej, mogli określić rok swojego Zetora 25 powiem, że z całą pewnością numer skrzyni do 9893 to Zetor do 1948, oraz numer 12659 to Zetor do roku 1949. 
Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego dnia.
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 02 lut 2020, 9:56
				autor: SEBRIGHT
				Ma ktoś może jakiś sprawdzony sposób na rozsuwające się tylne koła w Zetorze 25?
U mnie regularnie luzuje się lewa piasta i przesuwa się do zewnątrz na półośce. Mam już pod piasty podłożone blaszane podkładki z 'haczykiem' ale to nie pomaga.
Uprzedzając pytanie - gwinty w piastach mam dobre - wszystkie 4 śruby dają się dociągnąć.
Oczywiście mam na myśli sposoby nie inwazyjne, więc zaspawanie czy inne tego typu pomysły odpadają...
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 09 lut 2020, 13:38
				autor: SEBRIGHT
				Wczoraj na spokojnie dokręcałem  piastę i chyba odkryłem przyczynę regularnego poluzowywania się jej - podejrzewam badziewiaste współczesne podkładki które po prostu rozpłaszczyło  
 
 
 
 
Na pierwszym zdjęciu dla porównania pierwsza z prawej podkładka z epoki. Dwie pozostałe to współczesne po 5 latach użytkowania i regularnego dociągania śrub mocujących piastę...
Ma ktoś może namiary na sprawdzone podkładki pod śruby piast kół tylnych?
Wymiary podkładki:
Średnica wewnętrzna - 20mm
Średnica zewnętrzna - 33m
Grubość - 5mm
 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 09 lut 2020, 14:38
				autor: gumiok
				piasty przesuwajo sie bo może dobrze nie doczyszczone kanty w rowkach na osi, wyrobione kliny, rowki na oscie czy w piascie a podkładki raczej ni tylko luz miedzy czopem a pierscieniem wewnetrznym lozyska stozkowego
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 04 mar 2020, 12:12
				autor: Kamil-k25-3p
				Ja mam dorabiane te śruby i mam przewiercone główki i zabezpieczenie drutem i jest spokój bo przedtem praktycznie codziennie musiałem dociągać bo się luzowało lewe koło.
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 04 mar 2020, 20:22
				autor: SEBRIGHT
				Aktualnie czekam aż tokarz mi dorobi podkładki, pozakładam i będę sprawdzał czy coś jest lepiej 

Patent z drutem też ciekawy, ale raczej na śrubach po  wewnętrznej 

 
			
					
				Re: Zakup  c328  nowy nabytek
				: 02 wrz 2020, 13:03
				autor: rafalw111
				Moze ktor podpowie 
Zetor 25  1953 rok   jak go odpoalilem po dlugim postoju to po chwili poszedl olej w chlodnice i kranikiem w  silniku tez idzie olej   - to uszczelka  pod glowoca az tak by zucila olejem przez kanaly??
Przeniosłem do właściwego tematu - sebright
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 02 wrz 2020, 14:09
				autor: SEBRIGHT
				Objawy wskazywały by na uszczelkę pod głowicą. Wyrzuca Ci wodę z chłodnicy?
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 02 wrz 2020, 14:49
				autor: rafalw111
				Wody w chlodnicy nie bylo dopiero mialem zalewac a zaczelo z kranika chlodnicy wyciekac olejem 
Poprostu pytam bo jak tylko uszczelka  to mozna by zdjec glowice , nie chce sie pchac w remont , wole sprzedac
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 02 wrz 2020, 14:54
				autor: SEBRIGHT
				Zetora 25 nie odpala sie bez wody- głowice łatwo pękają przy przegrzaniu
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 02 wrz 2020, 15:29
				autor: rafalw111
				Az tak dlugo nie pracowal kwestia 2 -3 minut.
Sciagne glowice dam znac.
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 02 wrz 2020, 20:08
				autor: SEBRIGHT
				Jak będziesz miał ściągniętą głowicę popatrz za ew pęknięciami, zwłaszcza pomiędzy zaworami -tam najbardziej lubią pękać...
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 13 wrz 2020, 12:08
				autor: grzegorz
				Wode do oleju w pompowało mi przez skorodowane na wylot prowadnice popychaczy ,w szybkim tempie i prawie całą, jesli wody nie było to może olej ściekł poprzez nie do bloku. Trzeba zdjąć głowicę jsk kolega radzi.
			 
			
					
				Re: Wszystko o Zetorze 25
				: 13 wrz 2020, 12:12
				autor: grzegorz
				Kupował ktoś samą repertuarurkę pompy wody zetor 25 tę w Darnolu ? Kupiłem i  na resztę starych bebechów pompy wody mi coś nie pasi?? 
Pomozecie?:)