Strona 1 z 1

Zetor 2011/2511

: 22 kwie 2024, 16:11
autor: JDnB91
Witam. Z racji że chciałbym kupić w przyszłości ciągnik do pracy z sadzarką/kopaczką, a mianowicie chodzi mi o Zetora 20/2511 to mam pytanie. Wiadomo że most, skrzynia są "szczuplejsze" niż w 4011 i nowszych modelach, to czy będzie on współgrał z kabiną (nie do końca się orientuje który dokładnie to model 5911, 5918?) chodzi mi o tą dużą kabinę jakby poprzedniczkę tej z 5011/7011, tą szeroką. Wiem że to może trochę profanacja, ale wolę taką niż jakąś współczesną od C-360, a puszka jakoś tak nijak mi się podoba. Z tą od wspomnianych wyżej modeli Zetora podejrzewam że może być na tyle "długa" że będzie kolidować z silnikiem. Nie mówiąc już o nalewaniu paliwa w środku kabiny :lol:

Re: Zetor 2011/2511

: 22 kwie 2024, 16:23
autor: Martek
Nie pasuje, ale jak jestes dobrym slusarzem kombinatorem to kazda da sie jakos zalozyc.

Re: Zetor 2011/2511

: 22 kwie 2024, 16:38
autor: JDnB91
No zdaję sobie z tego sprawę. To że jest większa i będzie trzeba kombinować z mocowaniami to wiem. Bardziej mi chodzi o to czy nie jest aż tyle "za duża" że z przodu oprze się o silnik, a z tyłu będzie wystawać na tyle że trzeba będzie dać dłuższe ramiona by nie było kolizji.

Na razie to jest temat na przyszłość, aktualnie i tak nie mam na to zbędnych funduszy. Najpierw myślałem o kupnie samego tyłu od 5911 czy nawet 5011 i wrzuceniu tam tego silnika, ale w jednym z tematów zauważyłem wpis że silnik z 2011/2511 nie pasuje do skrzyni 3011/4011, więc i do nowszych również nie podejdzie

Re: Zetor 2011/2511

: 22 kwie 2024, 20:05
autor: Damian88
Z tego co czytam, ja bym celowal w model 4911 bez kombinacji, duża kabina, wygodny ciagnik no i 3 cyl bedą ekonomiczne ;)

Re: Zetor 2011/2511

: 23 kwie 2024, 8:56
autor: JDnB91
No wiem wiem że to dobry wybór, bez kombinacji, ale ten dźwięk dwóch cylindrów jakoś do mnie przemawia. No zobaczymy jak wyjdzie w praniu. Ogółem to kupiłbym sobie C-330, ale znów tutaj ten podnośnik jakoś do mnie nie przemawia, a wychowałem się na C-360. Znów C-335 są stosunkowo drogie. Dlatego wybór padł (albo raczej padnie) na 2011/2511. Choć rzadko się trafiają w ogłoszeniach. Szczególnie 2011, który bardziej mi się podoba

Re: Zetor 2011/2511

: 23 kwie 2024, 9:46
autor: Martek
JDnB91 pisze: 23 kwie 2024, 8:56 Znów C-335 są stosunkowo drogie. Dlatego wybór padł (albo raczej padnie) na 2011/2511.
Na pewno kupno 2011 i do tego dużej kabiny od Zetora, a potem jej montaż będzie tani ;p

JDnB91 pisze: 23 kwie 2024, 8:56 Ogółem to kupiłbym sobie C-330, ale znów tutaj ten podnośnik jakoś do mnie nie przemawia
No do kopaczki rozbudowany podnośnik to podstawa :D

Marzenia ściętej głowy...

Re: Zetor 2011/2511

: 23 kwie 2024, 10:15
autor: zdziaszek
Duża kabina z Zetor-a pokroju 6718 itp to bardzo wygodne rozwiązanie. W zeszłym roku osobiście stałem przed wyborem kabiny do swojego supra. Wybór dość szybko padł na kabinę z Zetor-a bodaj 6718 z racji jej wielkości i tego że udało się ja zakupić w racjonalnym pieniądzu. W tym momencie ani przez chwilę nie żałuję że dokonałem takiego wyboru a wygody i tej przestrzeni nie dostarczy żadna nowa uniwersalna kabina oferowana na portalach aukcyjnych.
Jedynym minusem tej kabiny zamontowanej na moim suprze jest to że tankuje paliwo w środku w kabinie. Wielkościowo w suprze nie nachodzi na silnik a jedynie na połowę zbiornika paliwa ale dodam że super napewno jest większy od wspomnianego Zetora 2 cylindrowego

Re: Zetor 2011/2511

: 23 kwie 2024, 11:30
autor: bergman31
Zetor 3511 z dwoma typami kabin


Obrazek


Obrazek

Tu Zetor 6718


Obrazek

Te kabiny są zdecydowanie za duże dla Zetora 2011 i 2511. Na przywitanie mamy wlew paliwa w kabinie. Kabiną z błotnikami będzie znacznie szersza niż traktor po zewnątrz tylnych kół (przy standardowym rozstanie kół różnica przekroczy 10cm na stronę). Do tego Kabiny te będą wystawiać za tylne koła ponad 15cm, co napewno spowoduje kolizję z niektórymi maszynami zawieszanymi. Wydłużanie ramion dolnych spowoduje znaczny spadek udźwigu podnośnika, co przy Zetorze 2011/2511 o maksymalnym udźwigu 750-800kg (na końcówkach ramion podnośnika) może ograniczyć ten udźwig nawet o kilkaset kilogramów (w zależności od wielkości wydłużenia ramion dolnych). Dla przypomnienia, rzeczywisty udźwig podnośnika liczy się 60cm od końcówek ramion podnośnika i często wynosi on połowę udźwigu podnośnika na końcówkach ramion.

Re: Zetor 2011/2511

: 23 kwie 2024, 11:59
autor: Grigs
Do sadzarek czy kopaczek to te zetorki się średnio nadają: I za mała moc, II za mała waga, III dostęp części najgorzej do skrzyni biegów, to już zabytki trafić dobry nie wykałatany egzemplarz jest trudno, bo koszt remontu to min. 2x wartość całego.
Takie C330/335 można kupić w tych samych pieniądzach tylko trzeba szukać, czekać, szukać na przemian aż trafi się i są dużo lepsze pod każdym względem.

Re: Zetor 2011/2511

: 23 kwie 2024, 12:16
autor: zdziaszek
Akurat jeśli chodzi o te kabinę to raczej osobiście uważam że nie powinno być kolizji z maszynami bo aż tak mocno do tyłu to wystawać ona nie będzie, raczej jej wielkość bierze się bardziej z wydłużenia w przód.

Re: Zetor 2011/2511

: 23 kwie 2024, 14:41
autor: Marian1231973
witam

też kreci mnie 2011, ale w praktyce ciągnąłby u mnie co najwyżej wózek z łódką na ryby, zdaje się że ma tylko 25 KM a to jednak poniżej minimum, ten typ zetora mało jest dostępny i co za tym idzie zazwyczaj w cenie, polecam 3511, kilka ha ogarnie,

Re: Zetor 2011/2511

: 23 kwie 2024, 18:28
autor: bergman31
zdziaszek pisze: 23 kwie 2024, 12:16 Akurat jeśli chodzi o te kabinę to raczej osobiście uważam że nie powinno być kolizji z maszynami bo aż tak mocno do tyłu to wystawać ona nie będzie, raczej jej wielkość bierze się bardziej z wydłużenia w przód.
Na zdjęciach Zetora 3511 widać, że te kabiny wystają za obrys tylnych kół a przecież Zetor 2011/2511 ma mniejsze koła, więc kabina będzie bardziej wystawać z tyłu. Wówczas np. sadzarka, opryskiwacz może kolidować z błotnikami.
Nie jestem pewny, czy kabina z przodu nie będzie zachodzić na maskę silnika.

Dla pewności, radzę zmierzyć zewnętrzną szerokość kabiny między kołami tylnymi. Może się okazać, że w 2011/2511 będzie trzeba zwiększyć rozstaw kół tylnych.

Re: Zetor 2011/2511

: 24 kwie 2024, 11:18
autor: Szczawiu
Witam, nie chce się wymądrzać ale mam Zetora 2011 i to naprawdę malutki traktor. Ja sam ledwo się na nim mieszczę 😉. Nie chciałbym kolegi demotywować ale również mam wrażenie że taka duża kabina nie będzie pasować. Pozdrawiam serdecznie Szczawiu

Re: Zetor 2011/2511

: 24 kwie 2024, 11:19
autor: Szczawiu
Obrazek

Re: Zetor 2011/2511

: 25 kwie 2024, 20:59
autor: Damian88
Zetorowska duża kabina będzie na nim wyglądać jeszcze gorzej niż C360 z kabiną od C-385, błotniki na pewno będą mocno odstawać do tyłu, gdyż sa dość pojemne, można pod nimi upchnąć koło od Bizona ;)
Cała 3 cylindrowa seria na kołach R28 a dużej kabinie już wygląda nieco komicznie
Najrozsądniej by wyszła zapewne kabina z czerwonego 3511 na zdjęciu, równiez spotykana na C-355 - C360 ale też nie bez przeróbek, mam taka u siebie i wieżyczka maszyny potrafi kolidować z tylną szybą, na szerokie maszyny typu siewnik też trzeba uważać żeby nie podnieść za wysoko bo spotkaja się z błotnikami. Wiec na pewno byłaby potrzeba skrócenia kabiny i błotników. Cięzki temat, do takiego maleństwa chyba najwygodniej byłoby zaadoptować kabinę Kunów, jest wąska i krótka lecz dość wysoka, ewentualnie jakaś sokółka z C330
Obrazek

Re: Zetor 2011/2511

: 26 kwie 2024, 10:20
autor: bergman31
U handlarzy sprowadzających Ursusy i Zetora z Bałkanów, można czasami kupić kabiny jugosłowiańskie, które prezentują się tak:


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

https://youtu.be/pw4WQpC12CM?si=DSYUftI9RZ__zPa_

Re: Zetor 2011/2511

: 27 kwie 2024, 2:08
autor: JDnB91
Ta kabina Jugosławiańska nawet nieźle wygląda. A co dużej kabiny z nowszych Zetorów to jak widzę zdjęcie tego niemieckiego, to faktycznie. Macie rację. Za dużo z tyłu wystaje. Ogółem nie mam jakiegoś parcia na kabinę, nawet bardziej podoba mi się bez, ale chciałem zrobić coś nietypowego, czego jeszcze nikt nie robił, ale skoro nie przyniesie to zadowalającego efektu to chyba nie ma co się za to brać.

Początkowo miałem pomysł żeby włożyć silnik z 2011 do tyłu od 5211 (chciałem zrobić takie jeszcze mniejsze 5211 :lol: ), ale skoro nie pasuje do 4011, to i do nowszych nie podejdzie, dlatego myślałem o takim ruchu.

Re: Zetor 2011/2511

: 27 kwie 2024, 21:37
autor: Damian88
Akurat 5211 jako pierwszy 3-cylindrowiec ma skrzynie i most wspólne z większymi modelami, starsze typy od 5011 w dół miały mniejsze te elementy jak w majorku